Societat 03/07/2019

Els veïns tallen la Meridiana per protestar per la falta d'alternatives al tall de la línia 1 del metro

El sindicat avisa que no es pot suplir el recorregut amb una sola llançadora

Ara / Acn
3 min
Desenes d'usuaris de la L1 baixen a l'estació de metro Clot, parada final de la línia vermella els pròxims dos mesos.

BarcelonaUn grup de veïns han tallat el trànsit a l'avinguda Meridiana durant una mitja hora per protestar pel servei alternatiu que ha dissenyat TMB arran de les obres a la L1 del metro, que durant dos mesos mantindran tallada la línia entre les estacions el Clot i Fondo.

Els veïns, sobretot de Santa Coloma de Gramenet i la Trinitat, han decidit que la protesta es repetirà aquest dijous a les 20 h novament.

La protesta dels veïns s'afegeix a les queixes de la CGT d'autobusos de TMB, que ha denunciat aquest dimecres el "caos" generat a causa de la "mala gestió" del servei alternatiu de la línia 1 de metro entre Clot i Fondo, el tram tallat per obres de millora fins al pròxim 30 d'agost. Els veïns de les zones afectades –Sant Martí, Sant Andreu i Santa Coloma– hauran de tirar d'enginy els pròxims dos mesos per desplaçar-se sense l'artèria de transport públic més important de Barcelona. El sindicat ha remarcat que TMB ha tingut prou temps per planificar un bon servei, però ha acabat actuant amb "improvisació i falta de rigor".

La CGT ha assegurat que una sola llançadora és insuficient per suplir totes les estacions de metro tancades. També considera que caldria restringir el vehicle privat en els carrers de més aglomeració per donar prioritat al bus. Des del sindicat asseguren que la informació proporcionada per TMB és de "difícil comprensió" i que els falta material, cosa que provoca que s'estiguin traient autobusos d'altres línies.

"És intolerable que TMB, quan es tracti de donar resposta a actes d'aparador com les Olimpíades, el Fòrum o el congrés de mòbils, posi els mitjans necessaris, però quan es tracta de donar servei a barris obrers sigui incapaç de respondre de la mateixa manera", conclou el sindicat.

El cas és que TMB no ha habilitat un servei de bus especial que faci el recorregut íntegre del tram afectat per les obres de millora, al·legant que no seria adient tenint en compte “tant el volum de passatge com la configuració de la trama viària” als districtes de Sant Andreu i Santa Coloma. Així, els usuaris han d'invertir el doble de temps per anar a treballar, fer fins a quatre transbords o utilitzar altres transports públics, com Rodalies o autobusos, a causa de la falta de serveis alternatius habilitats per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB): el primer dia laborable amb la L1 inoperativa, l'ARA va explorar algunes de les alternatives que existeixen per a les més de 90.000 mobilitzacions que, fins el dissabte passat, es feien d'una tirada amb la línia vermella.

Així, va recomanar aprofitar la xarxa de transport públic que ja existeix, l’única capaç d’absorbir el passatge en el tram afectat: la L9 Nord de metro, que permet fer transbord a la línia 5 a La Sagrera, i la xarxa de Renfe –la R2, la R3 i la R4 fan parada en estacions com Sant Andreu Comtal, Sant Andreu Arenal, La Sagrera i Clot-Aragó.

Sí que s’habilitaran dos serveis especials d’autobús per enllaçar aquests transports alternatius i les parades tancades de la L1: un anirà de Clot a Fabra i Puig (on es pot intercanviar amb l’estació de Renfe i d’autobusos) i l’altre de Fondo a Onze de Setembre, que és una parada de la L9 Nord a 15 minuts a peu de l’estació de Fabra i Puig. Aquests busos llançadora tindran una freqüència d’entre tres i cinc minuts en hora punta i funcionaran amb el mateix horari que el metro.

stats