Societat 26/01/2015

"Catalunya és casa teva": el lema de la campanya turística de la Generalitat per al 2015

Compta amb la inversió més alta de les iniciatives que s’han fet fins ara, està adreçada al visitant de proximitat i destaca els atractius de les comarques d'interior

Marc Toro
2 min

Barcelona"Casa meva és casa vostra si que hi ha cases d’algú..." La mítica cançó 'Qualsevol nit pot sortir el sol' de Jaume Sisa és la banda sonora de la campanya de promoció turística de Catalunya per al 2015. Una campanya que, en paraules del conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, busca destacar "l’esperit de convivència, el gust per l’hospitalitat o el respecte per diversitat" que caracteritza la personalitat dels catalans.

Amb el lema 'Catalunya és casa teva', es tracta de la campaya que, d’inici, compta amb una inversió més alta de les que s’ha fet fins ara: 3,8 milions d’euros –l’any passat, per exemple, es van invertir 2,8 milions–. Una suma de diners que es dedicarà a iniciatives per atraure sobretot el turista de proximitat. Concretament, el català, espanyol i europeu, ha explicat Puig, per afegir que es farà especial incidència en el mercat alemany: “És dels més importants del món i dels que més va créixer el 2014, en volum de turistes (12,3% més) i de despesa (20,1%)”.

En una roda de premsa al Palau Robert, acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, i el secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, el conseller ha presentat aquest dilluns l’espot i els cartells promocionals de la campanya. Els esportistes Gemma Mengual –present a la roda de presma– i Xavi Hernàndez, així com els germans Roca són les cares visibles d’uns anuncis que compten amb imatges facilitades per particulars, empreses, entitats i associacions.

La campanya, que es difondrà per televisió, ràdio, premsa, publicitat exterior i Internet, està traduïda en diversos idiomes i posa especial atenció en els atractius de les comarques d’interior. Muro ha recordat, precisament, que aquest serà l’any del turisme interior i de muntanya, que comptarà amb una acció de comercialització i promoció inaugural entre els dies 20 i 22 de maig al centre de Barcelona. “Volem posar en en valor els nostres espais naturals”, ha afegit Puig.

Espasa no ha descartat ampliar la campanya a Rússia o els països de l’antiga URSS, tot i que ha volgut insistir que la prioritat és el visitant de proximitat.

stats