Societat 15/12/2014

CiU demana la gratuïtat dels peatges de l'AP-7 a Tarragona per descongestionar la N-340

El Senat rebutja suprimir el peatge de l'AP-7 al seu pas per Figueres

Ara / Efe
2 min

BarcelonaEl diputat de CiU per Tarragona, Jordi Jané, defensarà aquest dimecres a la Comissió de Foment una Proposició no de Llei en què que demana la gratuïtat de l'autopista AP-7 des d'Altafulla fins a Vilafranca del Penedès i des d'Alcanar fins a Vandellòs i L 'Hospitalet de l'Infant, mentre que la futura autovia A-7 no estigui construïda en aquests trams.

Així mateix, demana al Govern que impulsi un nou enllaç amb la futura autovia A-7 amb l'AP-7 a l'altura de la Mora-Tamarit per descongestionar la N-340 en el tram on finalitza l'autovia gratuïta i evitar els constants col·lapses que es produeixen a la sortida de Torredembarra.

El diputat de CiU per Tarragona ve denunciant l'elevada concentració d'accidents que es registren a la N-340 com a conseqüència de la congestió en la mateixa per la circulació del trànsit pesat i molts turismes, especialment en les èpoques de major impacte turístic. L'alternativa a aquesta carretera és l'autopista de pagament, de manera que desincentiva el seu ús. Per desviar el trànsit a l'AP-7, Jané ve reivindicant reiteradament a l'Executiu la gratuïtat dels peatges en alguns dels seus trams.

Peatge a Figueres

Per una altra banda, la Comissió de Foment del Senat ha rebutjat també aquest dilluns una moció de CiU que demanava al govern espanyol l'eliminació del peatge de l'autopista AP-7 entre els enllaços nord i sud de Figueres (Alt Empordà) per als vehicles que circulen entrant o sortint de l'N-II. En defensa de la iniciativa, el senador de CiU Pere Maluquer ha assegurat que l'eliminació d'aquest peatge evitaria els habituals embussos en aquest tram i milloraria la mobilitat de l'àrea urbana de Figueres i, en general, de tot l'Alt Empordà.

Ha votat en contra de la iniciativa el PP, que encara que comparteix l'objectiu de descongestionar les vies de la zona de Figueres, ha subratllat que ja s'han reduït els preus dels peatges i ha apostat per seguir baixant-los. El senador Miguel Ángel Rodríguez ha recordat que eliminar els peatges no només depèn del govern espanyol sinó que també depèn de les concessionàries i que té un cost econòmic que hauria de ser assumit per l'erari públic.

CiU ha considerat que mentre a d'altres zones d'Espanya hi ha carreteres desdoblades amb 2.000 vehicles al dia, la N-II a Figueres suporta 22.000 vehicles diaris, sense alternativa gratuïta.

La passada setmana la ministra de Foment va avançar, a instàncies d'una pregunta presentada per Jané en la sessió de control al Govern, que s'aplicarien bonificacions de fins al 50% en alguns peatges del tràfic pesat. Tot i que Jané reconeix que aquesta mesura suposaria un primer pas per alleujar de trànsit pesat a la N-340 (que representa el 20% dels usuaris d'aquesta carretera) ho considera insuficient ja que vol que s'apliqui la gratuïtat a tots els usuaris de l'AP-7 en aquests trams donada la preocupant situació en què es troba aquesta carretera.

Els alcaldes d’Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà i el Vendrell també han demanat que l’autopista AP-7 sigui gratuïta per solucionar els problemes de saturació i elevada sinistralitat a la carretera N-340

stats