Societat 17/09/2011

Cibeles fa lloc a les propostes alternatives

Sita Murt, Andrés Sardá, Teresa Helbig i TCN formen part de les 40 firmes consolidades que desfilaran per la Madrid Fashion Week fins dimarts, quan passaran el testimoni als joves creadors.

E.s.
2 min

Barcelona.Jesús del Pozo va ser el protagonista de la primera jornada de la 54a edició de la Cibeles Madrid Fashion Week i l'auditori va acomiadar dempeus la col·lecció pòstuma del dissenyador, mort a l'agost. Al costat de la seva col·lecció, i fins dimarts, desfilaran les propostes de 44 dissenyadors; l'Ego serà l'espai on es donaran a conèixer 40 joves talents, i en paral·lel tindrà lloc l'Off , per on ja han passat la firma catalana Josep Font i Alvarno. Martin Lamothe, al capdavant de la qual hi ha la dissenyadora catalana Elena Martín; la firma Alvarno, formada per Arnaud Millard i Álvaro Castejón, i el dissenyador Roberto López, creatiu d'Etxebarria, reflexionen sobre l'entramat d'espais i creadors de la setmana de la moda de Madrid.

Secció oficial. El repte de formar part de Cibeles

Martin Lamothe va participar a la passarel·la Gaudí, ho ha fet a la 080 i aquesta serà la tercera vegada que desfila a Cibeles. Un calendari restringit i una passarel·la amb places limitades són dos dels trets significatius del certamen. Accedir-hi és difícil i "si en surt algú, hi entra algú amb un perfil semblant, perquè la passarel·la no s'encalli en propostes massa clàssiques o massa modernes", apunta Martín. Enguany, una de les novetats és la presència la dissenyadora Maya Hansen, que ha vestit artistes com Lady Gaga i que compartirà passarel·la amb noms com Victorio & Lucchino, Angel Schlesser, Ailanto, Sita Murt, Teresa Helbig i TCN. La resposta de per què alguns catalans són a Madrid, en comptes de Barcelona, és simple: "Les passarel·les et demanen exclusivitat i per tant és difícil fer-ne dues al mateix país".

Espai Off. Consolidats però alternatius

"Si no desfiles a Ifema implica que formes part de l'Off", resumeixen els dissenyadors d'Alvarno. Formats a París i després de treballar per Karl Lagerfeld i Alexander McQueen, és la quarta vegada que el duet participa a l'Off, una plataforma que alberga propostes que no tenen cabuda a la secció oficial de Cibeles. Té lloc en espais més o menys emblemàtics de la ciutat (una experiència similar a la passada edició del 080, ubicat a la Universitat de Barcelona), un punt que Millard i Castejón valoren positivament. "La col·lecció ha de ser bonica però s'ha de presentar al lloc adequat, en espais amb més ànima i més personalitat", asseguren.

L'Ego de Cibeles. L'oportunitat dels que comencen

Etxeberria és la marca de Roberto López, un guipuscoà resident a Barcelona que repeteix a l'Ego, la desfilada que dimarts tanca Cibeles. Defineix la plataforma com "una oportunitat per donar-te a conèixer a escala nacional i, en el meu cas, també internacionalment". La passarel·la jove de Cibeles, i una sorprenent col·lecció de moda masculina, li va obrir les portes a Viena, Boston i Nova York.

stats