Societat 08/05/2019

Colau promet que un 75% dels carrers de Barcelona seran vies 30

Proposa abaixar la velocitat màxima a punts com Gran de Gràcia o Diputació

Maria Ortega
2 min
Barcelona haurà de tenir un 21% menys de trànsit

BarcelonaQue Barcelona tregui el peu de l'accelerador. Aquesta és la proposta que ha desgranat aquest dimecres l'alcaldessa i candidata a la reelecció, Ada Colau, que remarca que la velocitat és un factor clau a l'hora de reduir l'accidentabilitat a la ciutat i fer del carrer un lloc més segur i més agradable per als vianants. Per això, Barcelona en Comú vol que un 75% dels carrers de la ciutat tinguin la velocitat limitada a 30 km/hora i no a 50. Actualment les vies 30 representen la meitat dels carrers de la ciutat i es concentren, sobretot, en els interiors dels barris. La idea que ha llançat avui la candidata és que la restricció afecti, també, diverses vies d'intensitat de trànsit intermèdia, com ara els carrers Diputació i Bruc, a l'Eixample, o Gran de Gràcia, Creu Coberta i l'avinguda Torras i Bages. La mesura no afectaria les vies que concentren el principal flux de trànsit de Barcelona.

"Volem que Barcelona sigui una ciutat amb víctimes 0", ha remarcat Colau, que ha recordat que l'any passat a la ciutat hi va haver 21 morts en accidents i que ella, com a alcaldessa, i per no invisibilitzar el problema, ha fet un tuit per cada víctima i ha adreçat una carta als seus familiars. La mesura de reduir la velocitat casa, de fet, amb les primeres propostes que va llançar Barcelona en Comú en matèria urbanística. Colau va defensar, dilluns, en una conferència sobre espai verd, fer una ciutat que posés les necessitats dels vianants -i, sobretot, dels infants- al centre de l'interès polític, cosa que es traduïa en mesures com la pacificació d'un de cada tres carrers de l'Eixample o fer més segurs els entorns d'un centenar de centres escolars. "Volem ser una ciutat amable per a la vida", ha defensat l'alcaldessa.

Colau ha exposat avui les noves mesures acompanyada d'Eloi Badia, que ha sigut regidor de Presidència durant aquest mandat i que, després de la baixa d'última hora de Mercedes Vidal de la llista dels comuns, ha assumit qüestions com la mobilitat. Badia ha desgranat propostes encaminades a millorar la vida dels vianants i de mitjans de transport sostenible com les bicicletes. Ha proposat, en aquesta línia, arribar als 50.000 aparcaments de bicicleta. També ha plantejat la possibilitat d'aprofitar els 14.000 locals buits de la ciutat per destinar-los a aparcaments de bicis, motos i patinets.

L'altra línia d'acció és la regulació semafòrica per donar prioritat al vianant i al transport públic. També ha proposat un pla d'ombres que preveu, amb la instal·lació de tendals, aconseguir llocs confortables al carrer quan les temperatures siguin extremes. El que no han concretat els comuns encara és si avalen fórmules com la del peatge urbà per reduir la circulació de vehicles a la ciutat. Una via que, això sí, asseguren que mantenen en estudi.

Colau i Badia han presentat aquesta bateria de mesures quan falten poques hores per a l'inici oficial de la campanya electoral i han escollit la plaça Eivissa d'Horta, en plena superilla, com a escenari. De fet, els comuns engegaran la campanya a la llosa guanyada a la ronda de Sant Antoni des que s'ha inaugurat la superilla i s'han retirat les carpes del mercat provisional.

stats