Comença el tall a la L1 del metro entre Clot i Fondo

Estarà dos mesos interrompuda per la renovació de nou quilòmetres de vies

La línia 1 del metro de Barcelona estarà tallada entre les parades de Clot i Fondo des d'aquest dissabte i fins al 30 d'agost pels treballs de renovació de nou quilòmetres de via. També es renovaran aparells i instal·lacions del túnel que passa per sota de la Meridiana, de 65 anys d'antiguitat. Es tracta de la inversió més important que s'ha fet mai a la xarxa, un total de 20 milions d'euros.

Estiu d'obres al metro: es tallaran trams de les línies 1, 2 i 5

Les alternatives principals durant el tall seran la línia 9 Nord de metro (La Sagrera - Can Zam) i els trens de Rodalies, així com dos serveis especials d'autobús. La resta de la línia, entre Hospital de Bellvitge i Clot, funcionarà amb normalitat.


L'obra consisteix principalment en la renovació completa de 9.150 metres lineals de via simple, que actualment està muntada sobre balast i passarà a muntar-se sobre placa de formigó, per facilitar el manteniment futur, amb les fixacions i els drenatges corresponents. A més, se substituiran i ampliaran els aparells de via (dispositius que permeten les maniobres i canvis de sentit dels trens), es renovarà tota la senyalització ferroviària per accionar els aparells en les noves posicions i se'ls afegiran funcionalitats. En un tram de via pròxim a l'estació de Santa Coloma s'aplicaran mesures per reduir vibracions.

A més, es renovaran elements de les estacions, com per exemple les cambres de baixa tensió, s'ampliaran cambres d'enclavament i es canviaran els accessos. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha optat per fer els treballs a l'estiu coincidint amb l'època de l'any amb menys mobilitat urbana perquè la circulació de trens és incompatible amb les obres. La interrupció parcial del servei de la línia 1 de metro suposa el tancament complet de nou estacions i el tancament parcial d'una altra, Clot, que es convertirà en terminal provisional. I és l'obra més important de les 76 que es preveuen aquest estiu a la ciutat. Pel que fa concretament al metro, hi haurà també tall a la L2 entre Paral·lel i Monumental de finals de juliol a principis de setembre, i la L5 quedarà sense servei a Pubilla Casas durant tot l'agost.

Les obres d'estiu a Barcelona tindran especial afectació al metro

Només en el tram de la L1 afectat pel tall s'hi registren unes 90.000 entrades els dies feiners del juliol, cosa que planteja un repte pel que fa al disseny de les alternatives de transport. Tant el volum de passatge com la configuració de la trama viària han obligat a descartar els autobusos llançadora com a alternativa principal i a recomanar en canvi l'aprofitament dels altres transports existents al districte de Sant Andreu de Barcelona i el municipi de Santa Coloma de Gramenet, especialment els ferroviaris.

Més continguts de