SOCIETAT
Societat 30/11/2011

Denuncien la mort de dos pacients més per les retallades sanitàries

El Defensor del Pacient porta tres casos als jutjats, entre ells un home que va morir per hemorràgia cerebral després de quatre dies a urgències i una mare embarassada que va perdre el nadó. Salut diu que "en cap cas" es pot parlar de falta de recursos

Acn
2 min

BarcelonaEl Defensor del Pacient ha portat als jutjats tres casos mèdics que atribueix a les retallades sanitàries.

Dels tres, el que ja té la denúncia presentada és el d'un home que va morir per una hemorràgia cerebral després d'estar quatre dies a urgències a l'Hospital Vall d'Hebron sense que se li realitzés una ressonància magnètica.

Un segon cas, que s'ha denunciat davant de la Fiscalia, és el d'una dona a qui, en primer lloc, se li confonen unes hemorroides amb un càncer de còlon, diagnòstic que aconsegueix després de visitar diversos hospitals, i triga més d'un mes a ser operada, segons ha explicat l'afectada. El tercer és una dona embarassada amb una infecció a l'intestí que perd el nadó.

Salut respon

El departament de Salut ha contestat al Defensor del Pacient que "en cap cas es poden atribuir" les disfuncions "puntuals" en els serveis sanitaris "a una possible manca de personal o de recursos" i l'ha acusat "d'irresponsable".

A través d'un comunicat, el departament ha reconegut el "legítim dret" a interposar una reclamació judicial però ha afegit que això no hauria d'anar acompanyat de fer "judicis públics". A més, ha mostrat el seu desacord amb que s'exposin detalls de processos oberts "que donen a entendre errors mèdics abans que aquests s'hagin pogut provar".

El departament ha reconegut que "de forma puntual" es poden produir "disfuncions" en el serveis sanitaris però els ha desvinculat de la falta de recursos o professionals "per atendre els pacients adequadament. "Qualsevol afirmació en aquest sentit, sense aportar les dades que la fonamenten, és d'una gran irresponsabilitat", ha considerat.

La conselleria ha recordat que el sistema sanitari disposa dels canals adients perquè els ciutadans puguin interposar les queixes i les reclamacions que consideren adients. "Només l'autoritat competent pot posar en qüestió l'actuació dels nostres professionals", ha asseverat.

En aquest sentit, ha criticat que el comportament d'aquesta organització "contribueix a la desconfiança cap als serveis i als professionals públics i a generar alarma innecessària entre els ciutadans".

stats