Denuncien un hotel de Vinaròs per negar l'allotjament a un grup de persones amb síndrome de Down

L'establiment nega haver discriminat el grup i assegura que va haver de cancel·lar la reserva per un problema de sobrereserves

La Fundació Catalana Síndrome de Down ha denunciat als Mossos d'Esquadra un hotel de Vinaròs (Castelló) per negar-se a allotjar un grup de vuit persones amb síndrome de Down durant aquestes vacances de Setmana Santa a causa de la seva discapacitat. Segons l'entitat, els van cancel·lar la reserva d'un dia per l'altre i els van acabar tractant de mala manera quan van arribar a l'hotel. Fonts de l'hotel consultades per l'ARA neguen aquest punt i asseguren que no van poder donar habitació al grup perquè van tenir un problema de sobrereserves i no per cap altre motiu.

Segons la denúncia de la Fundació, a la que ha tingut accés l'ARA, el grup havia reservat les vacances a l'Hotel La Roca de Vinaròs el 28 de febrer a través d'una agencia especialitzada en turisme accessible. Arribaven el dia 13 d'abril i s'hi quedaven fins el dia 16. Quan dijous passat van arribar a l'hotel els van comunicar que no tenien cap reserva al seu nom: "L'hotel es va negar rotundament informant que no tenia cap reserva, que no tenien lloc per acollir-los i ni tant sols van mirar el full de reserva", explica la denúncia. 

Cancel·lada per 'minusvalidesa'

La Fundació es va posar en contacte de seguida amb l'agència, que va parlar amb el turoperador amb qui havia pactat el viatge. "Els va manifestar que l' hotel havia enviat un correu la nit abans per cancel·lar la reserva amb motiu de 'minusvalidesa'", explica la denúncia. Aquest correu però no ha estat inclòs en la demanda davant de la policia perquè el turoperador no l'ha facilitat per qüestions de confidencialitat. 

"Aquest acte és il·legal i discriminatori", assegura la FCSD en un comunicat. Quan es va assabentar del problema, l'agencia els va oferir un allotjament alternatiu en un altre establiment proper, que els va donar habitació sense posar-hi pegues. Tot i així el grup va haver de refer les activitats i els plans que tenia previstos per aquests dies pels canvis.

En la denúncia davant dels mossos, l'entitat assegura, a més, que el tracte de l'hotel tampoc "va ser l'adequat": no els van donar cap explicació ni els van facilitar el full de reclamacions. "Van utilitzar un to despectiu, discriminatori i poc servicial", expliquen. 

L'ARA s'ha posat en contacte amb l'hotel, que nega tots els punts de la denúncia. Reconeixen que van tenir un problema de sobrereserves durant la Setmana Santa i asseguren que aquest va ser el motiu pel qual van haver de cancel·lar la reserva al grup i no perquè es tractés de persones amb discapacitat. Expliquen que també van haver de cancel·lar la reserva a altres clients per la manca de places i que quan van adonar-se que no tenien prou habitacions van posar-se en contacte amb l'agència perquè pogués trobar una alternativa.

Més continguts de