Societat 02/01/2014

Discret ressò internacional de la celebració del Cap d'Any a Barcelona

Els principals reculls d'imatges de la premsa mundial no inclouen la festa de Montjuïc

Ara
3 min
L'Home del Mil·lenni, a l'avinguda Maria Cristina / FRANCESC MELCION

BarcelonaGairebé nul·la ha estat la presència de la celebració del Cap d'Any de Barcelona a la premsa internacional. Tot i que l'Ajuntament va destacar aquest dimecres l'interès i el ressò internacional de l'acte multitudinari que la ciutat va organitzar per donar la benvinguda al 2014, aquest no apareix als reculls d'imatges de celebracions de Cap d'Any dels principals mitjans de tot el món. De fet, entre les grans agències de notícies mundials, només les agències AP i Efe van oferir imatges de l'acte als seus abonats.

Dels diaris digitals consultats per l'ARA, l'espectacle de l'avinguda Maria Cristina tan sols apareix en dues ocasions. La televisió russa Rusia Today l'inclou al vídeo resum de les celebracions que considera més rellevants, en una mostra de la importància que ha pres recentment Catalunya entre la població d'aquest país. L'altre cas és el de l'edició canadenca del 'Huffington Post', que en un article publicat el dia 30 de desembre situava l'espectacle pirotècnic de Barcelona com un dels cinc més esperats del món per acomiadar el 2013.

Les gran celebracions de Nova York, Londres, Moscou, Sidney, Dubai, Berlín, Rio de Janeiro o Pequín centren pràcticament tota l'atenció dels grans mitjans de comunicació internacionals. L'acte protagonitzat per l'Home del Mil·lenni no apareix al vídeo resum de la televisió nord-americana CNN, que repassa les 7 celebracions més espectaculars, ni tampoc al de la britànica BBC, que destaca els actes de 6 ciutats. Fox News tampoc l'inclou en el seu recull de les 21 millors imatges de celebracions a tot el món.

Pel que fa als diaris, l'acte barceloní no apareix a la selecció de 12 imatges del prestigiós 'New York Times'. Tampoc s'ha fet un lloc en el recull de 26 imatges de la web del rotatiu britànic 'The Guardian', on curiosament sí que apareix una imatge del petit municipi andalús de Coín, a la província de Màlaga. Barcelona tampoc surt al recull d'imatges i vídeos del 'Daily Mail', ni al vídeo resum de celebracions de 'The Telegraph'.

Un dels objectius de la festa de Cap d'Any, que s'ha fet per primer cop a l'avinguda Maria Cristina, era el ressò internacional. Després de l'última campanada, l'Home del Mil·lenni va obrir els braços i va fer un gir de 360 graus. L'espectacle, promogut per Turisme de Barcelona, volia servir per promocionar la capital catalana arreu del món: l'objectiu era representar l'esperit de Barcelona. L'Ajuntament va assegurar ahir que donarà continuïtat a la festa. La segona tinent d'alcalde, Sònia Recasens, va assegurar aquest dimecres que l'espectacle barceloní "ha tingut interès a nivell internacional" i que d'aquí "pocs dies" se'n farà un balanç més exhaustiu de l'impacte.

Cal dir que la tradicional celebració de la Puerta del Sol de Madrid ha aconseguit encara menys ressò, i només apareix en un dels mitjans consultats. És el cas de la selecció de 54 fotografies del portal nord-americà AOL, en què s'inclou una sola imatge de l'acte madrileny.

stats