22/07/2011

Duran és conseller del Govern?

2 min

Un bon amic que ha estat segrestat pels senyors extraterrestres de fora la galàxia em truca i em diu: "Entre abducció i abducció, m'ha semblat sentir que dimarts va haver-hi reunió de la Comissió Bilateral Estat-Generalitat. Com que a la Terra no deuen parlar de res més, pots fer-me'n cinc cèntims?" Resposta: "Efectivament, és el gran tema polític del moment, però només te'n faré tres, de cèntims".

1/ Duran i Lleida va vendre'ns com a gran èxit que tenim cinc dels nou representants del consell rector de la societat de control de l'aeroport del Prat. ¿I realment és un gran èxit? Bé, a veure com l'hi explico... Imagini que es reuneix el consell que realment decideix (en què no pintem res de res) i demana cafè. Doncs l'òrgan en què tenim majoria pot triar si porta el sucre en sobre o en terròs.

2/ El gran acord de la Bilateral va ser que l'Estat pagarà 759 milions per infrastructures corresponents a l'exercici del... 2008!!! Sí, sí, ho ha llegit bé: 2008!!!

I 3/ (El millor cèntim de tots.) Andreu Mas-Colell havia dit dilluns que el Govern del qual ell és conseller d'Economia reclamaria part dels diners de la privatització del Prat. Duran i Lleida va dir dimarts, tot sortint de la ja citada reunió, que aquesta era una opinió personal de Mas-Colell "no assumida pel Govern". Mmmm, que interessant, un conseller del Govern desmentit pel líder d'un dels dos partits que formen el Govern, líder, però, que no forma part del Govern, i que parla en nom del Govern, sense ser-hi...

Apassionant. Just en aquest moment el meu amic abduït va fer-me la gran pregunta: "Qui dels dos tenia raó?" La veritat no la sé, però Mas-Colell va dir dimecres que sí, que això dels calés del Prat havia estat una reflexió personal. Resultat final: Duran 1, Mas-Colell 0. Un 1 a la travessa.

stats