TURISME
Societat 09/08/2012

Estafats i sense vacances

Una agència de viatges amb oficina a Barcelona deixa almenys una cinquantena de clients que havien pagat els seus bitllets sense poder volar per vacances. L'agència no els havia pagat al seu majorista.

Auri Garcia Morera
2 min
PERSIANA ABAIXADA  L'oficina de l'agència ja fa dos dies que no obre al públic i els seus responsables han deixat d'agafar el telèfon als clients afectats.

BARCELONATreballadors llatinoamericans d'entre 30 i 40 anys que han estat estalviant durant tot l'any per passar les vacances al seu país. Aquest és el retrat robot de les víctimes de la presumpta estafa de Viajeling.com, una agència de viatges amb oficina al carrer Villarroel de Barcelona, que també utilitzava altres marques comercials com Viajes Contacta i Travelalia.

Segons van explicar ahir a l'ARA alguns dels afectats, el problema va començar el dimecres 1 d'agost, quan alguns d'ells van descobrir al mateix aeroport que els seus bitllets havien estat cancel·lats. "Nosaltres havíem de sortir el dia 2 al matí cap al Paraguai. Vam arribar a l'aeroport contents, amb la meva filla de tres anys molt il·lusionada perquè li havíem explicat que coneixeria les seves àvies, i ens vam trobar que els vols havien estat cancel·lats i reemborsats", relata Fidel Lezcano.

Explicacions divergents

Segons els afectats, la primera explicació dels responsables de l'agència va ser que el seu majorista els volia fer quedar malament perquè li estaven prenent diners. Llavors, els clients es van posar en contacte amb el majorista, Viajes Taunus, que els va donar una explicació molt diferent: Viajeling.com no havia utilitzat els diners dels clients per pagar els bitllets, cosa que els havia obligat a cancel·lar-los. "Després l'agència ha anat canviat de versió, però tot són mentides", assegura Lezcano.

Pedro García, de Viajes Taunus, va confirmar ahir a l'ARA la informació dels afectats: "Feia un any i mig que treballaven amb nosaltres, i el 15 de juliol ja es van començar a endarrerir-se amb els pagaments, que s'han de fer 15 dies abans de la sortida dels vols. L'1 d'agost, l'impagament va ser total i vam haver de cancel·lar tots els bitllets". García afegeix que des de llavors no han pogut contactar amb el responsable de l'agència i que ja han presentat la corresponent denúncia.

Fins dilluns, l'oficina de l'agència encara funcionava amb normalitat. A la tarda, alguns dels afectats s'hi van presentar amb la intenció de parlar amb l'administrador únic de l'empresa, Javier Benito, després que una treballadora els assegurés per telèfon que hi aniria a les sis de la tarda per atendre'ls. Finalment, però, Benito no va aparèixer. Els últims dos dies, l'oficina ja no ha obert al públic i l'administrador únic de l'empresa està il·localitzable. Ahir, en intentar contactar amb ell per obtenir la seva versió, l'ARA va comprovar que no agafa cap dels telèfons de l'empresa i tampoc el seu mòbil personal.

Fins ahir a la tarda hi havia uns 45 afectats, però ells asseguren que en realitat són molts més. Alguns dels que ahir es van concentrar davant de l'oficina tenien vols per a la tardor i es van assabentar del problema per casualitat, en anar a l'agència a fer un dels pagaments a termini i veure tot el rebombori. "Segurament som més de 100", assegura Lezcano.

Un altre frau amb bitllets falsos

El Telenotícies de TV3 va revelar ahir un altre presumpte frau, en aquest cas amb bitllets falsos, que hauria afectat centenars de filipins, la majoria residents a Barcelona. Tots tenien bitllets a Manila, que havien comprat a una agència. Fa pocs dies a alguns dels clients els va arribar el rumor que els seus bitllets eren falsos. Quan van trucar a l'agència, els seus responsables els hi van confirmar. Asseguren que ells han estat estafats justament per un ciutadà filipí que actuava com a intermediari amb la companyia KLM.

stats