Societat 30/05/2014

Foment invertirà 98,6 milions en tram entre Vandellòs i Camp de Tarragona del corredor mediterrani

La inversió millora la connexió d'aquest tram amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa

Efe
1 min

MadridEl ministeri de Foment ha anunciat una inversió de 98,6 milions d'euros en el tram ferroviari Vandellòs-Estació Camp de Tarragona (Tarragonès), que garanteixen que el tram, l'últim de via única d'Espanya, comptarà amb ample de via internacional.

El contracte s'ha adjudicat a la Unió Temporal d'Empreses (UTE), formada per CAF Signalling, Revenga Enginyers i FCC Industrial i Infraestructures Energètiques, i de l'import, 58,2 milions d'euros són per a l'execució d'obres i els 40,4 milions restants per a manteniment.

El tram Vandellòs-Tarragona supera els 60 quilòmetres de longitud i entre les principals infraestructures destaquen el túnel de Rojales (1,9 km), el viaducte del Francolí (1,2 km) i l'estació de l'Hospitalet de l'Infant, així com els llocs d'avançament i estacionament de trens (PAET) en els termes municipals de Mont-roig del Camp i Cambrils.

La inversió millora la connexió d'aquest tram amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa i consisteix en, a més de les obres, el manteniment de les instal·lacions i diversos sistemes de seguretat i telecomunicacions.

També inclou els enclavaments o sistemes que gestionen tots els senyals, canvis d'agulles i altres dispositius que ordenen els moviments dels trens a l'interior de les estacions i en els trajectes i que estan coordinats amb els sistemes de control de trànsit.

D'altra banda, el Control de Trànsit Centralitzat consisteix en la regulació de tots els senyals i agulles situades en el trajecte des d'un punt únic i mitjançant sistemes informàtics, fet que permet establir la ruta dels diferents trens amb més fiabilitat.

stats