Societat 14/03/2012

La Generalitat estudia canviar les actuals targetes de transport per una tarifa en funció de l'ús

Amb el nou sistema, cada usuari disposaria d'una targeta sense contacte

Acn
1 min
Les barreres tarifàries podrien funcionar amb targetes sense contracte

MartorellLes actuals targetes de transport públic a l'àrea metropolitana, com la T-10, la T-Mes o la T-Trimestre, podrien desaparèixer. En lloc seu, la Generalitat estudia un nou sistema tarifari "en funció de la utilització" que cada usuari faci del servei. Així ho ha avançat aquest dimecres el secretari de Mobilitat del Govern.

Damià Calvet també ha insistit a advertir que la Generalitat no pensa signar el contracte de servei de Rodalies amb Renfe si l'Estat no posa sobre la taula un calendari "clar i concret" per invertir els 4.000 MEUR previstos en el Pla de Rodalies que va acompanyar el traspàs del servei i a reformar la llei perquè el Govern pugui triar lliurement el concessionari del servei.

"Actualment tenim els bitllets senzills, la T-10, la T-Mes, la T-Trimestre.... tot això desapareixeria i l'usuari disposaria d'una targeta sense contacte que tindria una tarifa en funció de la utilització": això estudia la Generalitat, ha avançat aquest matí el secretari de Mobilitat, Damià Calvet, al vuitè congrés de l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU).

Això, ha explicat Calvet, permetria adaptar la tarifa a l'usuari, i no a la inversa, com passa actualment. "Com més s'utilitzi el sistema de transport públic menys cost del viatge hi haurà, i com menys s'utilitzi, més cost, però desapareixeria l'actual gamma de títols", ha il·lustrat. D'aquesta forma "desapareixeria l'actual gamma de títols, de manera que es cobraria en funció d'aquesta utilització real que faran els usuaris de la xarxa", ha dit.

L'objectiu, ha afegit, és que "es cobri en funció de la utilització que fa de la xarxa aquest usuari". "Passaríem del concepte 'usuari' al concepte, gairebé, de 'client'", ha conclòs.

stats