Societat 16/02/2015

El Govern es va plantejar privatitzar la L-9 del metro, però ho va descartar

'El Periódico' explica en la seva edició d'aquest dilluns aquesta intenció, tot i que el departament de Territori i Sostenibilitat afirma que va ser una opció que es va aparcar fa temps

1 min
La línia del metro de la L9 entre la T1 del Prat i la Zona Universitària.

La Generalitat es va plantejar en un moment donat la privatització de la L-9 per poder acabar el tram central, però ho van acabar descartant.

Aquesta és la resposta del Govern a la informació que diu que estan conversant amb inversors i constructores privats per mirar de trobar els 1.150 milions d'euros que necessita per acabar la línia 9 del metro de Barcelona, segons avança aquest dilluns 'El Periódico'.

A canvi dels diners, la línia quedaria en mans dels inversors durant un període de concessió d'entre 30 i 40 anys. Es tractaria de la privatització més gran feta mai per la Generalitat, després de l'adjudicació d'Aigües Ter Llobregat el 2012 per 1.000 milions d'euros.

Fonts del departament de Territori i Sostenibilitat expliquen a l'ARA que un organisme depenent de la conselleria d'Economia (Ifercat) va fer un informe amb totes les possibilitats per poder acabar la L-9, entre les quals hi havia la privatització, però que el Govern la va descartar precisament pel seu volum, no per ideologia, ja que en altres obres sí que ha fet servir aquesta fórmula.

Està previst que la línia funcioni entre l'Aeroport i la Fira de Barcelona el febrer del 2016, tot i que les obres del tram central d'aquesta infraestructura estan aturades i no tenen data de finalització.

stats