REGLAMENT DE TRÀNSIT
Societat 19/06/2012

El govern espanyol implantarà la velocitat variable a totes les autovies i autopistes

Jorge Fernández defensa a TV3 que, "per viure en llibertat, cal assumir drets i deures", com el de pagar els peatges a les autopistes

Ara
1 min
La privatització dels túnels de Vallvidrera i del Cadí és una de les principals esperances del Govern en el capítol d'ingressos.

BarcelonaEl ministre d'Interior espanyol, Jorge Fernández Díaz, ha avançat aquest matí en una entrevista a 'Els Matins', de TV3, que el govern estatal aprovarà aquest mateix 2012, durant el segon semestre de l'any, el nou reglament de trànsit, que inclourà el paquet relatiu a les velocitats a les carreteres. Així, a més de reduir la velocitat màxima a les secundàries de 100 km/h a 90 km/h, Fernández Díaz ha anunciat que implantarà la velocitat variable a totes les autovies i autopistes, segons quina sigui la climatologia de cada dia. "No és el mateix conduir amb una gran tempesta que un dia que fa sol", ha explicat el ministre, que preveu monitoritzar totes aquestes vies per fer possible una mesura que, segons, afirma, es fa "en línia amb Europa". El govern espanyol també estudia apujar la velocitat màxima de les autopistes a 130 km/h els dies que faci bon temps, i preveu canvis en les velocitats per carreteres urbanes.

Fernández Díaz ha matisat igualment les paraules que va dir dilluns, quan va equiparar els grafits a les parets i la insubmissió en els peatges amb la violència urbana, però sense retirar les seves afirmacions: "Responen a la mateixa matriu cultural [...], que té el seu origen en el maig del 68", ha assegurat, i també ha defensat que, "per viure en llibertat, cal assumir drets i deures", com el de pagar els peatges a les autopistes. Tot i això, sí que ha afirmat que l'incivisme és "una derivació" de la violència urbana, però sense arribar als nivells de la 'kale borroka'.

stats