Societat 24/03/2015

L'accident de Germanwings és el tercer de la història amb més morts en un Airbus 320

L'avió amb matrícula D-AIPX havia completat 46.700 cicles en 24 anys. El 2002 ja havia patit un incident pel despreniment de part d'un pneumàtic en un aterratge

Ara
2 min

BarcelonaL'accident de l'avió amb matrícula D-AIPX als Alps francesos és el tercer de la història amb més morts que ha patit mai un Airbus 320, segons el registre d'aviation-safety.net. En estavellar-se aquest matí a les 10.40 han mort els 150 passatgers i tripulants de l'avió, però el 2007 un Airbus 320 ja s'havia estavellat al Brasil, matant els 187 passatgers i 12 persones que eren a terra. L'any passat, en un altre accident al mar de Java, van morir els 162 passatgers i tripulants d'un altre Airbus 320.

L'Airbus 320-211 amb matrícula D-AIPX estavellat aquest matí feia 24 anys que volava i havia acumulat 46.700 cicles de pressurització des que es va enlairar per primera vegada, el 29 de novembre de 1990, segons aviation-safety.net. Els cicles es compten cada vegada que la cabina d'un avió es tanca hermèticament i es pressuritza per poder començar un vol, tot i que a vegades també es compten per altres raons. Sigui com sigui ja era un aparell veterà. Fins avui mateix continuava funcionant amb normalitat, tal com podeu veure al vídeo, enregistrat el dilluns 16 de març en un enlairament a Hamburg. Amb tot, ja havia patit algun incident com el despreniment d'una part del pneumàtic del tren d'aterratge, el juliol de 2002, en un aterratge a Heathrow. Aquella vegada els tripulants tan sols van notar una vibració en l'aterratge i van saltar algunes alarmes, cosa que va fer que es fes una revisió de l'aparell i un informe del que havia passat.

En el primer vol l'avió va fer servir la matrícula de prova F-WWDN, que es va canviar a la que va mantenir fins ara al cap de tres mesos, quan el va comprar Lufthansa. Però a banda de la matrícula a l'avió se'l va batejar amb un nom: Mainnheim, la ciutat alemanya on Karl Drais va inventar la primera bicicleta, fa gairebé dos-cents anys. El Mainnheim va passar el 2003 de Lufthansa a la seva filial de baix cost, Germanwings, el 2004 va tornar a l'aerolínia original i el 2014 va passar de nou a mans de Germanwings, segons el registre d'Airframes.org.

stats