Societat 08/09/2016

Més de la meitat de les escoles diuen que no reben suport per innovar

Segons una enquesta de CCOO feta a 529 centres, la majoria de docents denuncien manca de formació per poder innovar

Núria Martínez
1 min
Una aula d'una escola innovadora de Barcelona

BarcelonaInnovació sí, però "no a qualsevol preu ni de qualsevol manera". Aquesta és la posició de CCOO davant l'onada d'escoles innovadores que s'està estenent a tot Catalunya. Segons una enquesta del sindicat feta a 529 centres aquest setembre, més de la meitat (285) no se senten acompanyats pel departament d'Ensenyament a l'hora d'innovar. Això, assegura el sindicat, passa tant als centres públics com concertats.

Tal com ha explicat aquest matí la responsable de política educativa de CCOO, Dolors Vique, l'enquesta mostra que els docents denuncien "manca de formació" per innovar, que no "se'ls posa entrebancs però no se'ls estimula" i que els equipaments "estan desfasats". A més, també critiquen que les proves externes d'avaluació "no s'adeqüen a la realitat dels centres" i "massa canvis de plantilles", entre d'altres.

Vique també s'ha referit a Escola Nova 21 i ha opinat que fa que "unes escoles siguin les bones i les altres no". No obstant, ha considerat que "és positiu" que sorgeixin iniciatives d'aquest estil. "Totes les escoles haurien de tenir l'etiqueta d'innovadora. Si això no passa, pot causar segregació, discriminació i potenciar la competició entre centres", ha considerat.

Sobreràtios

El secretari general de la Federació d'Educació de CCOO, Manel Pulido, també ha denunciat una "sobreràtio" a l'ESO, i ha assegurat que segons l'enquesta hi ha un 30% d'instituts amb més de 30 alumnes per aula, un 15% amb més de 35 alumnes a batxillerat, i un 8% a l'FP.

No han detectat una sobreràtio a primària ni a les escoles bressol.

stats