Societat 04/10/2016

El ministeri recupera els requisits de beques per a alumnes amb necessitats educatives especials

Els pares no hauran de presentar un certificat de discapacitat, sinó que valdrà el document que presentaven fins ara, després que la Generalitat denunciés la modificació divendres passat

Ara
2 min
Un estudiant d'ESO durant les proves de competències bàsiques d'aquest any / ACN

BarcelonaEl ministeri fa un pas enrere. Després que divendres passat el departament d’Ensenyament denunciés d’Educació, Cultura i Esports (MECD) havia modificat els criteris d’accés a ajuts per a l’alumnat amb necessitats educatives específiques de suport educatiu, el govern central s’ha fet enrere. Tornarà a aplicar, segons ha anunciat avui la Generalitat, els requisits vigents durant el curs passat.

A més, també han decidit ampliar el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria fins al proper divendres 6 d’octubre. La Generalitat, en el comunicat de la setmana passada, havia manifestat el seu malestar perquè el ministeri no havia notificat a les famílies afectades el canvi de criteri.

Així doncs, el ministeri tornarà a acceptar el certificat de l’equip d’orientació educativa i psicopedagògica (EAP) com a acreditació suficient de la necessitat educativa específica de suport educatiu, necessària per a nens amb discapacitats o trastorns greus de la conducta, tal com es demanava el curs 15-16.

La rectificació permetrà que els 12.000 alumnes que, segons la Generalitat, quedaven exclosos de rebre l’ajut, puguin tramitar la petició.

El MECD va publicar al mes d’agost la nova convocatòria d’ajuts per al curs 2016-2017, en què constava que s’havia de presentar un certificat de discapacitat o bé, en el cas d’alumnes amb trastorns greus de conducta, un diagnòstic clínic dels serveis sanitaris públics.

Tal com ja va manifestar Ensenyament divendres, aquest canvi de criteri hauria exclòs directament l’alumnat amb necessitats educatives especials amb un grau de discapacitat inferior al 33%, així com l'alumnat amb determinats trastorns d’aprenentatge que en les convocatòries anteriors s’havien considerat com a discapacitats funcionals, i per als quals no s’emet normalment la certificació de discapacitat. També hauria exclòs l’alumnat que encara no ha pogut obtenir el reconeixement de la seva discapacitat.

stats