Amposta

ROSER ROYO

Els veïns de la N-340 tornen a reclamar una AP-7 gratuïta i rebutgen les bonificacions

Nou tall de carretera a l'altura d'Amposta malgrat l'ajornament de la reunió entre Foment i Govern prevista per demà

La N-340 al seu pas per la demarcació de Tarragona és un dels maldecaps amb què es trobarà el nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna. Es tracta d'una via que suporta un elevat volum de trànsit i greus problemes de saturació i sinistralitat, la qual cosa ha provocat que el territori estigui revolucionat. De fet, el moviment veïnal de la N-340 al seu pas per les Terres de l'Ebre ha protagonitzat aquest diumenge a la tarda el tall de carretera número 125 per reclamar solucions immediates a l'alta sinistralitat d'aquesta via, on els últims cinc anys hi hagut 66 víctimes mortals. Amb el lema " Volem infraestructures del segle XXI. Prou rotondes i línies contínues. Prou morts innecessàries", l'objectiu d'aquest últim tall ha estat pressionar els alcaldes ebrencs que aquest dilluns s'havien de reunir amb representants de la conselleria de Territori i Sostenibilitat i el ministeri de Foment, i deixar-los clar que "el que demana el territori és la gratuïtat immediata de l'autopista AP-7, ni bonificacions ni més rotondes", ha manifestat el portaveu de la plataforma veïnal, Llorenç Navarro, durant el tall.

Tot i l' ajornament de la reunió a causa dels canvis al ministeri de Foment, la plataforma veïnal ebrenca ha volgut igualment sortir a la carretera per manifestar el seu rebuig frontal a les mesures que el ministeri de Foment ha implantat per reduir la sinistralitat de la N-340: la construcció de dues rotondes i més de 60 quilòmetres de línia contínua entre l'Ametlla i Amposta per evitar la perillositat dels avançaments. "Això alenteix i perjudica encara més el trànsit per aquesta via. També s'han incrementat els accidents a l'AP-7 i ningú planteja posar-hi rotondes o prohibir avançar", argumentava Navarro. Per als veïns tot plegat forma part d'una estratègia premeditada per afavorir que el trànsit s'acabi desviant de manera forçada a l'autopista AP-7 i no volen ni sentir a parlar d'obligar els camions a circular per l'autopista i bonificar-los el peatge, com proposava fa unes setmanes el RACC i com semblava que ja tenien aparaulat el Govern i l'executiu central.

La petició del moviment veïnal és clara: una N-340 digna i la gratuïtat de l'AP-7. I en principi sembla que també hi ha unanimitat per part dels alcaldes. Al tall d'aquesta tarda, que s'ha fet a l'altura d' Amposta al punt quilomètric 1.078,5 i en el qual han participat unes 200 persones, també hi ha assistit l'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs, que ha manifestat el seu malestar per la manera com s'ha comunicat als alcaldes l'ajornament de la reunió. "Jo encara no he rebut cap notificació oficial", ha assenyalat Tomàs. De fet, no va ser fins dijous que es va convocar oficialment els alcaldes a la reunió de dilluns, i divendres es va suspendre. Al marge d'això, Tomàs ha assegurat que la posició dels alcaldes és ferma. "Nosaltres estem per la gratuïtat de l'AP-7 mentre no hi hagi una via ràpida alternativa gratuïta com tenen a la resta del país, i una N-340 digna. La que tenim ara amb les rotondes i la línia contínua ha passat de ser de segona a tercera", va apuntar Tomàs tot assenyalant que l'opció de les bonificacions als camions "no és l'opció que preveiem en aquests moments".

El tall d'aquesta tarda ha durat uns 45 minuts i els veïns han estès una llarga línia contínua enmig de la N-340 on a banda i banda s'han estirat diverses persones tapades en llençols blancs per denunciar el degoteig constant de morts en aquesta carretera.

Més continguts de