La NASA descobreix deu possibles planetes amb condicions de ser habitables

El catàleg d'exoplanetes localitzats supera ja els 4.000, dels quals una cinquantena es consideren habitables

L'Agència Espacial dels Estats Units (NASA) ha informat aquest dimarts que el telescopi Kepler ha descobert 219 possibles planetes, dels quals 10 tenen la mida de la Terra i orbiten a una distància d'una estrella que permetria l'existència d'aigua si es tractés d'un cos rocós.

A través d'un comunicat de premsa que ha recollit l'agència Efe, la NASA ha detallat aquesta nova troballa a la investigació dels exoplanetes, que són aquells planetes que es troben fora del sistema solar. El catàleg d'exoplanetes de la NASA localitzats pel telescopi Kepler puja a 4.034 possibles candidats, dels quals 2.335 han sigut ja identificats com a exoplanetes.

Dels aproximadament 50 cossos detectats pel Kepler amb condicions de ser habitables per la seva grandària i potencial presència d'aigua en estat líquid, més de 30 han sigut identificats com a tals. "El conjunt de dades del Kepler és singular, ja que és l'únic amb un cens de dades gairebé anàlogues a les de la Terra: planetes amb aproximadament la mateixa mida i la mateixa òrbita que la Terra", ha explicat el científic del programa Kepler a la divisió d'astrofísica de la NASA Mario Pérez.

"Entendre'n la freqüència a la galàxia ajudarà a orientar el disseny de les futures missions de la NASA per imaginar una altra Terra", ha afegit el científic. El telescopi Kepler rastreja l'espai a la recerca de nous planetes i captant la  més mínima caiguda en la brillantor d'una estrella, fenomen que té lloc quan un planeta es creua en el seu camí. Es tracta de la vuitena difusió de dades del Kepler en els seus primers 4 anys de missió.

"Aquest catàleg acuradament mesurat és la base per poder respondre directament una de les preguntes més captivadores a l'astronomia: quants planetes com la Terra hi ha a la galàxia?", ha assenyalat la investigadora del Kepler a Institut SETI Susan Thompson.

Les troballes del Kepler han permès avançar en nombrosos estudis com el que va classificar els planetes petits en dos grups per les seves característiques: els rocosos, de l'estil de la Terra, i els gasosos, d'una mida una mica inferior a la de Neptú.