Neix BeCritical, un programa perquè els joves facin front a les 'fake news'

Els promotors són la Fundació La Caixa i el Consell Audiovisual de Catalunya

Les fake news i el paper dels mitjans de comunicació seran temes que entraran als instituts. Perquè els joves "desenvolupin un esperit crític", la Fundació La Caixa i el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) llancen BeCritical, un nou programa educatiu al qual podran accedir els alumnes d'ESO, batxillerat i cicles formatius de tot Espanya.

El principal objectiu del programa és que els joves interactuïn amb els mitjans de comunicació i les seves informacions de manera "crítica i creativa", formulant-se, al mateix temps, "preguntes sobre el seu entorn" i adquirint "habilitats de diàleg". És a dir, dotar d'eines els estudiants perquè facin un consum responsable de la informació.

En aquests termes s'hi ha referit un dels seus promotors, el director de l'àrea d'acció comercial i educativa de la Fundació La Caixa, Xavier Bertolín, que ha afirmat que "en un món d'accés obert, lliure i constant a la informació" s'ha de fomentar entre els joves "un esperit crític" per tenir criteri propi a l'hora de valorar el trànsit de notícies.

El president del CAC, Roger Loppacher, ha destacat que el programa serà útil, al mateix temps, per donar coneixement als joves sobre com "regular el seu consum digital, que cada vegada és més elevat". Tots els continguts de BeCritical seran gratuïts i podran utilitzar-los tots els professors de secundària, batxillerat i graus.