Societat 31/07/2019

Normalitat durant el primer dia d'aturades a Renfe

Convocades per la CGT, afecten els serveis entre les 12 i les 16 hores i entre les 20 i les 24

Efe / Ara
2 min
UN dels trens que enllacen Barcelona amb Figueres

BarcelonaNormalitat durant les dues primeres hores de les aturades parcials de Renfe convocades pel sindicat CGT. Tot i coincidir amb l'operació sortida d'agost, segons han informat fonts de la companyia ferroviària, els serveis mínims s'estan complint amb "normalitat" i no hi ha hagut cap incident.

Segons les dades de Renfe, han secundat la protesta 119 treballadors, que representen el 2,91% del total, i les aturades han provocat la cancel·lació de 707 trens de viatgers. Per contra, el sindicat eleva el seguiment al 85% de la plantilla, i la considera "massiva" en el cas de les taquilles de venda de bitllets i d'atenció al client.

La vaga ha començat a les dotze del migdia i s'allargarà fins a les dues. Després es reprendrà entre les vuit del vespre i fins a les dotze de la nit. En aquestes franges horàries, els trens de Rodalies funcionaran al 40%, mentre que la resta d'hores es prestarà el servei habitual. Per la seva banda, els trens de llarga distància convencional i alta velocitat funcionaran al 78% durant les hores d'aturada, i els serveis Avant aniran al 65%.

Renfe ha ofert als passatgers que tenien bitllets per als trens cancel·lats recol·locar-los en un altre servei, canviar la data del viatge o retornar l'import del bitllet.

Els serveis mínims decretats pel departament de Treball i el ministeri de Foment han aixecat les crítiques de la CGT perquè considera que són "abusius". "Mai hem vist aquests serveis mínims, i entenem que així ens coarten el dret a vaga perquè gairebé no podem fer vaga", ha lamentat el representant del sindicat, Francisco Garcia.

A més d'aquest dimecres, el sindicat també ha convocat aturades el 14 i el 30 d'agost i l'1 de setembre, en les mateixes franges horàries. El seu objectiu és reclamar l'augment de les taxes de reposició a la plantilla de l'operadora i aconseguir una millora dels serveis, el fre a l'externalització de serveis o el dret a la promoció interna.

stats