Deu milions perquè Adif acabi les obres dels voltants de l'estació de Sants

El PP i Ciutadans pacten aquesta inversió, mentre que el PDECat i ERC creuen que es "maquilla" un incompliment

Adif va deixar a mitges les obres d'urbanització dels voltants de l'estació de Sants quan va culminar la connexió de l'AVE Madrid-Barcelona i el túnel Sants - La Sagrera. Aquest dijous el Congrés ha transaccionat una esmena presentada per Ciutadans que pressupostarà 10 milions d'euros per acabar aquestes obres en la negociació de les esmenes a l'articulat dels pressupostos generals de l'Estat d'aquest 2018. Aquesta inversió també s'emmarca dins un paquet de 30 milions d'euros per a infraestructures ferroviàries i transport urbà no només a Barcelona, sinó també a Madrid i València, tal com recull Europa Press. 

En el cas de Sants, són 10 milions per acabar d'urbanitzar l'espai al voltant de l'estació. Com recull la mateixa esmena, les obres van deixar tanques i espais tancats que han quedat pendents d'urbanitzar, que assegura que són per la "reestructuració de Foment després de la crisi econòmica". Les obres són al carrer Provença amb l'avinguda Tarradelles i al centre de la plaça dels Països Catalans. 

El diputat del PDECat i portaveu d'aquest partit a la comissió de pressupostos, Ferran Bel, ha criticat que Ciutadans i el PP hagin "maquillat" en forma d'inversió el que ja era un compromís incomplert d'Adif. Segons Bel, l'aportació de l'Estat a l'Autoritat de Transport Metropolità (ATM) ha caigut progressivament i és necessari que es recuperi. En canvi, sosté que Ciutadans i el PP han compensat aquesta falta d'inversió a l'ATM donant a Adif directament uns diners perquè acabin unes obres que ja s'haurien d'haver acabat. Tot i això, aquest partit hi votarà a favor. 

Per la seva banda, ERC s'abstindrà. Des del partit asseguren que no poden votar en contra d'una reordenació de l'entorn pendent "des de fa molt de temps" i que revertirà en millores d'accés a l'estació i als usuaris de Rodalies. Però alhora critiquen que "perverteix" la proposta inicial, que era més finançament per al transport de viatgers i per al transport metropolità de la capital catalana. 

Més continguts de