Policies rapats al zero contra el càncer infantil

Agents de la Policia Municipal de Terrassa impulsen un calendari solidari per recaptar fons per a la lluita contra aquesta malaltia

Caps rapats al zero contra el càncer infantil. Això és el que han fet 24 agents de la Policia Municipal de Terrassa que protagonitzen un calendari solidari amb la lluita contra el càncer. Aquesta iniciativa, sota el lema 'Posa’t al seu cap', consisteix que 12 infants que pateixen aquesta malaltia rapin el cap a 24 agents amb l’objectiu que es posin a la seva pell quan han de suportar els efectes dels tractaments contra el càncer, que, entre altres efectes secundaris, fan que els caiguin els cabells.

El calendari estarà protagonitzat per dos agents i un nen malalt de càncer per cada mes de l’any, i vol traslladar a la ciutadania un missatge d’implicació i solidaritat amb els pacients. Les fotografies del calendari s’estan fent en llocs emblemàtics de Terrassa, com ara el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) o la sala de plens de l’Ajuntament. Els diners recaptats aniran destinats íntegrament a l’Hospital Sant Joan de Déu per a la construcció del nou Pediatric Cancer Center, que comptarà amb quatre plantes, tindrà capacitat per acollir fins a 400 pacients l’any i esdevindrà un dels centres d’aquest tipus més desenvolupats del món.

“Amb aquesta iniciativa volem conscienciar a tothom perquè es posin a la pell dels nens i les nenes que pateixen un càncer i a la de les seves famílies”, assegura Toni Villar, un dels agents de la Policia Municipal de Terrassa impulsors del projecte. “Sovint es parla del càncer, però la veritat és que, en el cas dels infants, és una malaltia minoritària”, afirma Villar, que destaca la “importància” que aquesta malaltia rebi més suport per part de tota la societat. “Volem arribar a tot Terrassa i a tot Catalunya, perquè tothom s'aboqui en aquest projecte”, explica Villar.

La campanya està sent tot un èxit i està arribat més enllà de Catalunya. Gent de tot l’Estat s’ha interessat pel projecte i fins i tot els impulsors han rebut una sol·licitud d’enviament de calendaris al Paraguai. Per aquesta raó, es preveu que el calendari estigui escrit en català, castellà, basc i gallec. Encara s’estan duent a terme les últimes sessions de fotografies i es preveu que es posi a la venda després de l’estiu. Inicialment, es farà una primera tirada de 3.000 exemplars, a un preu de 5 euros cadascun. No obstant, l’envergadura que ha agafat la campanya fa preveure que, molt probablement, s’hagin d’imprimir més exemplars per cobrir la demanda.

Rapada popular

Els agents impulsors d’aquesta iniciativa volen incentivar la compra del calendari entre la ciutadania amb un vídeo promocional de la campanya que sortirà a la llum el proper diumenge 10 de setembre a través de les xarxes socials. Però la promoció del calendari no acaba aquí, perquè de cara al dia 18 de setembre s’ha organitzat una “rapada popular” a la plaça Vella de Terrassa. L’acció consistirà que les persones que hi vulguin participar puguin a un escenari, on seran rapades per perruquers i perruqueres professionals. A més, els cabells de la gent que tingui una cabellera superior als 20 cm seran utilitzats per fer perruques per a nenes i dones malaltes de càncer que han perdut els cabells. “Volem fer extensiu el nostre neguit a tot el teixit social”, afirma Villar.

Més continguts de