Preocupació per la privatització i la cessió de dades de la T-Mobilitat

El fet que el contracte de la T-Mobilitat firmat entre l’ATM (Autoritat del Transport Metropolità) i la unió temporal d’empreses (UTE) liderada per La Caixa no sigui públic completament -només una part- fa que la Mesa Popular del Transport Públic receli de les bondats del futur nou sistema de pagament. Ahir durant el Congrés en Defensa del Transport Públic una representant de la plataforma Stop Pujades, Ariadna Cotén, va explicar què en saben fins ara d’aquest misteriós contracte. De fet, van explicar que com que el contracte té clàusules de confidencialitat, només n’han pogut veure una part. Entre les coses que han sabut hi ha que a canvi de la inversió de 60 milions d’euros per posar en marxa la T-Mobilitat aquesta UTE cobrarà 0,02 cèntims d’euro per cada validació de bitllet durant 15 anys, podrà posar publicitat a les targetes i gestionarà les dades personals i de mobilitat de tots els usuaris. Calculen que això suma uns 25 milions anuals. Ells han tingut accés a aquesta informació gràcies a la petició del diputat de la CUP Quim Arrufat, que només va poder veure el contracte en una sala juntament amb un advocat de l’ATM, que només li va ensenyar el que va voler.

Un contracte misteriós

La preocupació principal davant la T-Mobilitat és la privatització del servei i el fet que una empresa privada tindrà accés a les dades dels usuaris, encara que des de l’ATM els han assegurat que si mai hi ha una filtració externa es revocarà automàticament el contracte. El congrés va concloure que no hi ha rebuig a la idea de la T-Mobilitat, però en demanen la gestió pública total i que la base de dades només es faci amb finalitats estadístiques i no personalitzades. També exigeixen poder veure el contracte complet per poder-lo aturar, i generar un estat d’opinió contrari a la T-Mobilitat a través de la informació i la sensibilització, i posteriorment la mobilització.

Més continguts de