Prop d'un centenar de joves migrats sols a Catalunya participen en el programa de mentoria

Durant els sis mesos de funcionament, més de 300 persones s'han registrat com a voluntàries

Un total de 25 nois que van emigrar sols a Catalunya van conèixer ahir a la tarda les persones voluntàries amb qui formaran tàndem en el programa de mentoria impulsat pel departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Amb aquestes noves parelles, ja són prop d'un centenar les que participen en el programa des que es va posar en marxa ara fa sis mesos.

En l'acte d'emparellament dels joves i els mentors, el conseller Chakir El Homrani va afirmar que aquesta iniciativa, que es dirigeix a nois tutelats per la direcció general d'Atenció a la Infància i a la Adolescència (DGAIA) que resideixen en centres i pisos de Barcelona i el Baix Llobregat, és un "granet de sorra que s'ha de fer créixer" per generar espais de "convivència" i "interacció", que són la "millor teràpia contra aquells que únicament poden pensar des d'una perspectiva d'odi a la diversitat".

El secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, Oriol Amorós, també va destacar que, si bé les persones mentores són "molt diverses entre elles", el 73% són dones, de totes les franges d'edat. El 48% parlen francès i la majoria tenen estudis.

Al llarg d'aquests sis mesos de funcionament del programa, més de 300 persones s'han registrat com a voluntàries. Un cop se supera una entrevista amb un psicòleg i es participa en la formació obligatòria de 12 hores de durada, els mentors són emparellats amb un dels joves sense referents familiars a Catalunya. Un programa de mentoria social que funciona a Barcelona, el Baix Llobregat, Girona, Canet de Mar i Arenys de Mar i que vol ser un instrument perquè els menors estrangers no acompanyats puguin vincular-se amb la societat d'acollida i construir el seu projecte de vida. La mentoria consisteix en trobades periòdiques entre el jove i el mentor per a un acompanyament en la formació lingüística i laboral; el coneixement de la societat d'acollida per poder participar-hi i l'orientació en decisions que l'adolescent hagi de prendre.