Les cues d'espera als controls de seguretat del Prat assoleixen el pic màxim dels darrers tres dies

Treballadors d'Eulen es mostren inquiets perquè han rebut nombrosos intents d'agressió per part d'alguns viatgers

L'acumulació de passatgers a la T1 per creuar els controls de seguretat ha arribat al seu pic màxim cap a les 11 h d'aquest dimecres al matí. Les cues han desbordat la llargada de la terminal T1 i les fileres de passatgers han continuat pels laterals fins arribar als taulells de facturació. L'espera de més d'una hora per passar els controls s'ha repetit a la terminal T2, segons el testimoni d'alguns viatgers.

Tot i que la situació s'havia normalitzat al voltant de les 8 h després que a primera hora es registressin esperes d'uns 40 minuts, a mig matí s'ha tornat a complicar amb l'arribada de més viatgers al vestíbul de la terminal T1, on es barregen els que han d'accedir a la zona d'embarcament amb els que ja han facturat.

Els treballador d'Eulen, l'empresa concessionària que fa els controls de seguretat, han explicat que han patit intents d'agressió per part d'alguns viatgers, que han viscut el nerviosisme davant la possibilitat de perdre el vol. Alguns usuaris tenien coneixement de les cues dels darrers dies i han arribat amb temps de sobres, però d'altres, principalment estrangers, s'han vist sorpresos per la situació. A primera hora del matí, una vintena de passatgers han perdut el vol a causa del col·lapse.

De fet, segons ha explicat a l'ACN Míriam Pallarès, que volava a Itàlia, als taulells de facturació de Vueling ja s'alertava els passatgers amb menys temps que ho tindrien complicat per poder agafar el vol, i en algun cas els recomanaven que ni facturessin. En alguns casos, Vueling els ha canviat el bitllet gratuïtament.

Tensió entre passatgers i vigilants

Un dels moments de més tensió s'ha viscut a primera hora del matí als controls de seguretat situats a la planta d'arribades de la T1, quan un grup de passatgers han increpat i han intentat agredir els vigilants, fet que ha obligat els Mossos d'Esquadra a intervenir.

Molts viatgers s'han queixat de la manca d'informació tant per part de les companyies aèries com de la mateixa Aena. Davant d'aquesta perspectiva, alguns viatgers s'han fet fotografies on constés l'hora per demostrar, en cas de perdre el vol, que havien arribat amb temps a l'aeroport i poder reclamar.

El conflicte laboral

Des de dilluns, la plantilla està fent  vaga de zel i això ha provocat llargues cues per passar els controls de viatgers i equipatges. La propera reunió entre empresa i treballadors està prevista per a divendres, i si no s'aconsegueix un acord el problema podria anar a més la setmana vinent quan el dia 4 d'agost comenci la vaga indefinida que els treballadors han convocat els dilluns, divendres i diumenges.

Aena ha volgut deixar clar que tot i que des del primer moment ha estat treballant "constantment" per mirar de reduir les cues d'aquesta setmana a l'aeroport del Prat per superar els controls de seguretat, no s'asseurà a la taula de negociació entre l'empresa i els treballadors amb la mediació de la Generalitat.

El personal de seguretat del Prat mantindrà la vaga si Aena no s'asseu a negociar

El gestor aeroportuari insisteix que el conflicte és entre una empresa privada i els seus treballadors, i que per això ells no hi han de participar. Amb la negativa d'Aena, la solució al conflicte que es viu a l'aeroport del Prat queda més lluny de resoldre's, perquè els treballadors d'Eule han deixat clar que sense la presència d'Aena no hi haurà negociació i que es mantindrà la vaga indefinida convocada a partir del 4 d'agost.

Més continguts de