El RACC suspèn les carreteres travesseres de Vallirana, l'Aldea i Bellcaire d'Urgell

L'estudi ha analitzat quatre municipis en què la carretera principal travessa la trama urbana, i només aprova Bàscara, gràcies a que els camions de gran tonatge hi tenen prohibit el pas des de fa quasi dos anys

Les carreteres travesseres de l'Aldea (Baix Ebre), Bellcaire d'Urgell (Noguera) i Vallirana (Baix Llobregat) no han aprovat el test al que les ha sotmès el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC).

Per segon any consecutiu, el RACC ha analitzat quatre trams urbans de carreteres interurbanes, una per cada demarcació. La pitjor puntuada ha estat la de l'Aldea, amb 35 punts sobre un màxim de cent, seguida de Bellcaire, amb 37,5, i Vallirana, amb 48. Sí que aprova, per poc, la de Bàscara, amb 53,5 punts, sobretot gràcies a que els camions de quatre eixos ja no poden circular per la N-II.

L'objectiu de l'estudi és avaluar la compatibilitat entre les funcions urbanes d'aquestes vies i la seva dimensió de vies de pas per a recorreguts interurbans. Els aspectes analitzats són la mobilitat, la seguretat viària, l'adequació urbana i la intensitat del trànsit de vehicles pesants.

Precisament en aquest darrer capítol és on la situació a la pitjor d'aquestes travesseres, la de l'Aldea, ha millorat en els últims mesos, gràcies a l'entrada en funcionament a finals de l'any passat de la variant a l'N-340 que ha desviat el trànsit de vehicles pesants fora del nucli urbà.

El RACC recomana que s'aprofiti aquest fet per transformar la via en urbana, corregint les seves carències, entre les que hi ha una disposició insuficient de passos de vianants, voreres irregulars, senyalització incompleta, mala cobertura de transport públic o absència de carrils reservats per fer girs a l'esquerra.