Rècord de passatgers al metro i als autobusos de Barcelona

L'any passat 623 milions de persones van desplaçar-se en transport públic, un 2% més que el 2018

Rècord històric d'usuaris a la xarxa de metro i autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). L'any passat 623 milions de persones van desplaçar-se en transport públic per anar a treballar o a casa, un 2,1% més que el 2018. Si es tenen en compte els transports d'oci com el telefèric de Montjuïc, el Tramvia Blau o els autobusos turístics (Barcelona Bus Turístic i Catalunya Bus Turístic), la xifra de passatgers s'eleva fins als 627 milions. 

En un comunicat, la gestora del transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona ha assenyalat que el 2019 va ser un any "molt favorable" per a la mobilitat col·lectiva a la capital catalana. La xarxa de metro va millorar el rècord de validacions de bitllets assolit el 2018, amb 411,9 milions, és a dir, uns 4 milions més d'usuaris. 

Segons les dades provisionals, l'octubre passat va trencar rècords: dilluns 14 va ser el dia feiner amb més viatgers a la xarxa de metro, amb 1,5 milions d'usuaris, i el rècord absolut se l'ha endut la setmana del 21 al 27 d'octubre, en què es van registrar 8,8 milions de validacions. TMB ha apuntat, però, que aquest creixement hauria sigut superior "sense les 12 jornades en què es van convocar aturades parcials o totals, d'àmbit general o d'empresa", al llarg de l'any. 

També els autobusos van registrar més passatge que mai. El 2018 va ser el primer any de la finalització del projecte de reestructuració i jerarquització de la xarxa i es va saldar amb 8,2 milions més de validacions i 211 milions d'usuaris. 

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha valorat com a "molt bona notícia" l'increment de passatgers a la xarxa de transport públic i ha subratllat que els operadors i les administracions públiques fan un "gran esforç" per augmentar i millorar la qualitat de l'oferta. En aquest sentit, ha recordat les millores de freqüència aplicades al metro en hores punta, la creació i extensió de la línia 10 sud, l'augment de flotes d'autobús en circulació i la renovació dels vehicles en les principals línies, que han passat a ser articulats.

"Aquest 2020 hem de continuar per aquest camí, de donar més capacitat i més qualitat, perquè necessitem que més persones optin pel metro i l'autobús, que són els transports més segurs, eficients i sostenibles, i la millor manera de respondre a l'emergència climàtica", ha assegurat Alarcón.