Societat 16/12/2013

Renfe utilitza models d'AVE del 1992 remodelats per als trajectes al sud de França

En lloc de comprar-ne de nous, n'han remodelat deu amb 21 anys d'antiguitat, cosa que els ha costat 30 milions d'euros, i se n'han estalviat 240. Renfe ha posat desfibril·ladors dins de cada un d'aquests combois que travessen els Pirineus

Acn / A. Solé
2 min

BarcelonaRenfe ha traslladat a Catalunya deu models dels trens d'alta velocitat del 1992, però completament remodelats, per cobrir el trajecte entre Barcelona i Tolosa, Lió i Marsella, coincidint amb la posada en marxa dels viatges directes entre la capital catalana i diverses ciutats franceses.

Els combois, del model S-100, van entrar en funcionament l'any 1992 amb motiu de la inauguració del primer tram de l'alta velocitat a l'Estat entre Madrid i Sevilla i també van cobrir trajectes de l'Euromed. En total, la companyia ha habilitat deu combois del model S-100, de 21 anys d'antiguitat però amb endolls als seients de classe turista, a diferència dels més moderns, que no en disposen. Tot i això, en el tren especial que Renfe va posar per als periodistes en el viatge inaugural a Perpinyà, els endolls no funcionaven.

Fonts de Renfe han recalcat que malgrat que els combois siguin de l'any 1992, s'han remodelat completament per dins i funcionen com si fossin nous. Els deu models cobriran habitualment el trajecte entre Barcelona i Tolosa, Lió i Marsella.

Renfe va anunciar a principis del 2011 que optaria a remodelar deu models dels S-100 per als trajectes entre l'Espanya i França, en lloc de comprar nous trens, amb l'objectiu d'estalviar-se més de 240 milions d'euros. En aquest sentit, segons la companyia, la remodelació dels combois ha costat uns 30 milions d'euros, uns treballs que va adjudicar a Alstom. Cada tren d'aquestes disposa de 347 places, i tenen els nous equips de senyalització per circular per la xarxa francesa.

Desfibril·ladors

Renfe també ha anunciat que coincidint amb l'inici d'aquest servei internacional que enllaçarà Espanya amb França, Renfe ha implantat desfibril·ladors en els deu S-100.

Aquests nous dispositius formaran part de la dotació del tren i s'ha format tot el personal que operarà en aquests serveis perquè puguin fer ús de la seva correcta utilització.

Els desfibril·ladors són equips automàtics que administren una descàrrega de característiques idèntiques a les proporcionades pels equips manuals a disposició dels serveis mèdics d'emergències.

stats