Societat 05/03/2015

Rigau: "Si el mòbil no és per al treball educatiu, el seu lloc és la motxilla"

La consellera aposta per un "ús sensat del mòbil" a l'aula

Europa Press
2 min
Irene Rigau

L'Hospitalet de LlobregatLa consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, ha confirmat aquest dijous que el seu departament potenciarà l'ús del telèfon mòbil com a instrument pedagògic a les escoles catalanes, i ha fet seu el document del Consell Escolar de Catalunya que es posiciona en contra de prohibir l'entrada a les aules d'aquests dispositius.

El document del Consell Escolar de Catalunya s'ha presentat durant un acte de balanç del programa mSchools al Mobile World Congress (MWC), que ha inaugurat la consellera Rigau. "Volem potenciar l'ús del mòbil com a instrument pedagògic i donar les pautes educatives que afavoreixin el treball de l'alumne, la potencialitat de l'instrument i deixar d'utilitzar-lo quan no toca", ha declarat Rigau.

La consellera ha afegit que "en la mesura que es prepara els alumnes en la competència digital, els centres podran introduir les estratègies pedagògiques que permetin l'ús sensat del mòbil, perquè si no és per al treball educatiu, el seu lloc és ser a la motxilla".

Per la seva banda, el president del Consell Escolar de Catalunya, Ferran Ruiz, ha declarat que "no té sentit prohibir als centres educatius uns dispositius com els telèfons mòbils que formen part de la vida quotidiana". Ruiz ha defensat que els telèfons mòbils es poden utilitzar "com a eines per consultar informació, per contrastar hipòtesis o per buscar aplicacions útils a les matèries que s'estan impartint a classe".

Com va publicar l'ARA al desembre, Ensenyament instarà les escoles i els instituts a regular l’ús del mòbil el curs 2015-2016. Tot i que es donarà autonomia als centres per decidir, el departament els aconsellarà que aprofitin el mòbil com a eina educativa. Els plans per introduir el mòbil a l'aula ha aixecat recels de la comunitat educativa, amb especial preocupació per a la falta de formació dels docents i l’ús del telèfon abans de 3r d’ESO.

stats