Pastor anuncia un nou pla estatal de Rodalies destinat, sobretot, a millorar les estacions catalanes

El president de Renfe diu que el servei a Barcelona és el que més els preocupa del conjunt de l'Estat perquè "la puntualitat no és bona"

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat aquest dijous un nou pla estatal de millora del servei de Rodalies que presentarà les pròximes setmanes juntament amb el president de Renfe i d'Adif. La ministra, que ha mantingut un dinar amb periodistes organitzat per l'Associació de Periodistes d'Informació Econòmica (Apie), ha assenyalat que la part "més important" d'aquest pla serà per a la millora d'estacions catalanes, després que l'any passat ja presentés amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Sanit Vila, un altre pla de millora de Rodalies que va incloure millores en aquest sentit, però en aquest cas, només a Catalunya.

Aquest pla inclou, a més, l'increment de la neteja a les estacions, millores en l'atenció presencial a les taquilles perquè sigui més personalitzada, això com també una millora del portal web abans del final de legislatura. En les mateixes jornades organitzades per l'Apie, el president de Renfe, Pablo Vázquez, ha admès el dèficit en el servei de Rodalies i ha assegurat que és, dins del servei de Cercanías al conjunt de l'Estat, "el que més els preocupa". "Cal millorar la puntualitat perquè no és bona", ha admès, i ha puntualitzat que això també té molt a veure amb la infraestructura, a càrrec d'Adif.

En aquest sentit, ha recordat que aquest any Adif ha obtingut uns ingressos extraordinaris que li permetran millorar sobretot un impuls a Rodalies de Catalunya.

El tren Estrella-Costa Brava, deficitari

El president de Renfe ha defensat la supressió del servei de tren nocturn Madrid-Girona Costa Brava, al·legant que "els trens nocturns són molt costosos" i que "l'Estat no els considera una obligació de servei públic". A més, ha defensat que la supressió s'ha pogut compensar amb una "tarifa de taula Madrid-Girona bastant barata tant a primera com a última hora del dia". "Tenia molt poc sentit mantenir aquest tren quan cada vegada menys tren l'utilitzava", ha conclòs.

Més continguts de