INFRAESTRUCTURES
Societat 25/07/2017

Rull anuncia als alcaldes un pacte per treure els camions de la N-340

El pacte entre la Generalitat i Foment inclou desviar obligatòriament els camions cap a l’AP-7 entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant i entre Altafulla i Vilafranca

Ara
2 min
Protesta dels veïns a la N-340 per reclamar un altre cop la gratuïtat de l'AP-7

BarcelonaDesviar els camions de la N-340 i bonificar els trajectes interns que els residents facin per l’AP-7 eren dues reivindicacions històriques del territori per reduir els accidents a la carretera amb més mortalitat de Catalunya. I eren reclamacions fins ahir, perquè els consellers de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i d’Interior, Joaquim Forn, van anunciar ahir als alcaldes que el ministeri de Foment ha acceptat les dues propostes i que ara el Govern ha d’aconseguir pactar-ho amb els transportistes. En la reunió, els alcaldes de les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona i el Penedès van celebrar amb entusiasme l’acord entre les dues administracions, que de moment no té cap signatura ni document en ferm.

El pacte inclou desviar obligatòriament els camions cap a l’AP-7 entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant i entre Altafulla i Vilafranca, amb un descompte del 42,5% per als camions de pas i d’un 50% per als que fan desplaçament locals. A més, els viatges d’anada i tornada en 24 hores entre Alcanar i Vilafranca seran gratuïts per als residents.

Rull va dir que les mesures s’aplicaran de manera immediata -entre finals d’any i principis del 2018- després que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, s’hagi compromès personalment a aplicar i finançar aquestes dues mesures per descongestionar la N-340. Segons el conseller, els descomptes a l’AP-7 seran “transitoris”, fins que la Generalitat desplegui el sistema de vinyeta a les autopistes, un model que Foment no vol aplicar.

L’alcalde del Vendrell i portaveu del Pacte de Berà, Martí Carnicer, va admetre la “sorpresa” per l’anunci del pacte, però va aplaudir les mesures acordades. Per a ell, són iniciatives “pal·liatives” mentre no es defineix un model definitiu per resoldre la mobilitat entre les comarques tarragonines. Des de les Terres de l’Ebre, l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, també creu que la solució definitiva ha de ser acabar de construir l’autovia A-7.

L’A2 i l’AP-7, a l’octubre

L’A2 i l’AP-7, a l’octubre A més, ahir es va saber que les obres de la carretera de 2,4 quilòmetres que ha d’unir l’A2 i l’AP-7 es reactivaran a l’octubre. Ho va confirmar el director general de Carreteres del ministeri de Foment, Jorge Urrecho, després que una desena de municipis metropolitans i la Generalitat signessin al matí un manifest conjunt perquè s’acabin ja les obres. Un tràmit administratiu bloqueja des de fa mesos unes obres que l’Estat va aturar el 2010 per la crisi.

stats