Publicitat
Publicitat

OCI

El Saló Nàutic obre sense el govern espanyol

El sector confia aixecar definitivament el cap i fer el pas definitiu a la digitalització

La 56a edició del Saló Nàutic Internacional de Barcelona es va inaugurar ahir al Moll de la Fusta enmig d’un ambient enrarit per la tensió entre els governs català i espanyol. Mentre que en altres edicions hi havia assistit algun membre del govern espanyol, com els ministres José Manuel García-Margallo i José Manuel Soria, ahir no hi va anar ningú. A més, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va compartir una freda salutació amb la representació de l’Armada espanyola, acompanyada d’un “millor que no parlem” entre riures forçats.

Més enllà de la polèmica, l’objectiu del Saló és aconseguir una navegació més còmoda, segura i fàcil que posi punt i final al mite que navegar només és per a experts. El Saló és la cita anual del món nàutic i s’hi poden trobar 275 expositors, segons el president del Saló, Lluís Conde.

Els promotors afirmen que el sector nàutic comença a aixecar el cap, i així ho corroboren les xifres: segons l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques, les matriculacions d’embarcacions entre el gener i el setembre d’enguany han crescut un 9,23% respecte al mateix període del 2016; i s’han donat 50.000 titulacions marítimes. Tot i l’optimisme de l’organització, els venedors encara es mostren reticents a reconèixer que el sector s’hagi recuperat de la crisi. “Al cap i a la fi, un vaixell no és un bé de primera necessitat i va ser el primer que la gent va deixar de comprar”, reconeixen.

Un món digitalitzat

Amb l’objectiu que el sector no quedi antiquat, al Saló es presentaran importants novetats tecnològiques que incorporen les tauletes, les aplicacions i els rellotges intel·ligents a la navegació en una edició que comptarà amb més empreses i estands que l’anterior. Caldrà veure com incorporen aquestes innovacions els assistents, la majoria dels quals són els compradors de les embarcacions. Tot i la posada en escena d’aquests dies, el Saló Nàutic no suposa un augment notable de vendes per a les empreses, segons els comercials, però sí que els permet donar-se a conèixer-se i presentar les novetats.

Alhora, expliquen que lasubsistència del sector s’ha basat en les vendes a països de llarga tradició nàutica, com Anglaterra i França. De fet, costa ben poc sentir francès o anglès entre els visitants, la majoria dels quals disposen d’una embarcació i han vingut fins al Saló només per trobar-se amb altres apassionats de la mar. Fins al dia de clausura, diumenge, s’espera superar els 56.000 visitants de l’any passat, amb la visita també de molts curiosos.

Visibilitzant l'assetjament sexual

Més continguts de