Societat 06/03/2011

El passeig de Sant Joan de Barcelona reformat s'inaugurarà el 20 de març amb una festa popular

L'Ajuntament de Barcelona ha fet a aquesta avinguda moltes de les reformes que plantejava per la Diagonal

Acn
2 min
Part de les obres que s'estan ultimant al Passeig de Sant Joan

BarcelonaUna festa popular, amb activitats pels veïns i la més que probable presència de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, servirà per inaugurar el reformat passeig de Sant Joan. L'ajuntament ha aplicat a aquesta avinguda moltes de les reformes que plantejava per la Diagonal i que la consulta va frenar. Així, s'han ampliat les voreres, s'ha segregat el carril bici i s'ha reduït el nombre de carrils pels vehicles, guanyant així espai a cada costat per als vianants. Els operaris, que han estat treballant durant més de 10 mesos, ultimen aquests dies els darrers serrells de la reforma. I, segons ha pogut saber l'ACN, el 20 de març l'Ajuntament de Barcelona té previst inaugurar el nou passeig.

Les obres van començar la primera setmana de maig de 2010. I ja estan pràcticament acabades. Amb un pressupost previst inicialment de 4,6 milions d'euros, el pla de reforma del passeig de Sant Joan ha abordat el tram entre Arc de Triomf i la plaça Tetuan. Així, aquesta via ha patit una reformulació que canviarà la seva fesomia i model de mobilitat i es converteix en un eix amb voreres més amples, nou arbrat, zones d'estada, jocs infantils i terrasses. La transformació s'ha fet per fases per garantir la circulació dels vehicles i el pas de vianants i bicicletes.

Fins abans de les obres, el passeig de Sant Joan tenia una secció simètrica amb unes voreres de 12,5 metres i una calçada de 25 metres, aproximadament. A més, aquesta calçada a la banda Llobregat tenia dos carrils de circulació i un carril bus, i al costat Besòs dos carrils de circulació, un de bus i un aparcament. A la zona central hi havia un carril bici de doble sentit que circulava a nivell de l'asfalt i que era un dels més perillosos i criticats pels ciclistes.

A partir d'ara, però, s'han ampliat a 17 els metres de vorera i s'han distribuït per a que els primers 5,75 metres, a tocar de les façanes, quedin lliures per al recorregut dels vianants. Els 11 metres següents constitueixen 'el corredor cívic', que s'ha d'allargar fins a la Ciutadella, tal com ho va definir en el seu dia l'Ajuntament de Barcelona. Es tractarà d'un bulevard que acollirà els arbres centenaris que hi havia al traçat i s'acompanyen a les dues bandes de dues noves alienacions d'arbres més petits. Aquest espai d'ombra acull diferents zones d'estada amb bancs i cadires, zones de jocs infantils i terrasses i es potencia així un espai que l'ajuntament pretén que sigui de convivència i de prioritat del vianant. També s'ha incorporat un nou enllumenat, i el doble carril bicicleta de 4 metres d'ample ara està segregat, protegit i senyalitzat pel centre de la calçada.

Les característiques d'aquest projecte són, en molts punts, semblants a les que recollien les propostes transformadores que l'ajuntament va presentar en la consulta per la Diagonal, i que el resultat d'aclaparadora negativa va frenar en sec. En aquesta ocasió, però, el consistori ha preferit tirar endavant la transformació ampliant voreres, reduint carrils pels cotxes i segregant l'espai per les bicicletes, sense fer cap consulta ciutadana.

stats