Societat 09/09/2015

El conseller Santi Vila demana "valentia" a Foment per aplicar el "model Girona" a carreteres com l'N-340

El titular de Territori i Sostenibilitat apunta que la mesura s'ha d'explicar al sector del transport, que rebria bonificacions als peatges de l'autopista

Acn
2 min
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, aquest dimecres / ACN

BarcelonaEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha reclamat "valentia" al ministeri de Foment per estendre la prohibició de circular camions de l'N-II a Girona a altres vies del país, com l'N-340 a les Terres de l'Ebre, que ha estat l'escenari d'un nou accident mortal en un xoc entre un turisme i un camió aquest dimecres a primera hora. Durant una jornada sobre 'Infraestructures a Catalunya', organitzada per 'Expansión' i el Santander, el conseller ha recordat "l'èxit" del que ha anomenat "model Girona" i ha suggerit que també es bonifiqui el pas del trànsit pesat per l'autopista dels camions desviats de les carreteres nacionals que pateixen més sinistralitat.

El titular de Territori i Sostenibilitat s'ha qüestionat que la història "d'èxit" de Catalunya en matèria d'infraestructures "no casa" amb la situació de "tensió institucional" que viu el país. Tanmateix, ha recordat que la situació de "malestar" actual té un dels seus orígens en les "males decisions" que s'han pres en matèria d'infraestructures en els darrers anys des del govern espanyol en relació a Catalunya.

El conseller ha lamentat que el balanç de la legislatura sobre infraestructures no pot ser positiu, començant pel tema de la "visió" entre les diverses administracions i també amb el sector privat. Vila ha posat les carreteres i les autopistes com "l'emblema" de la manca de sintonia entre l'administració pública i les empreses, especialment en infraestructures que transcorren en paral·lel, com les autopistes i les carreteres nacionals.

Vila ha posat també d'exemple la gestió dels ports, la liberalització dels aeroports i el sempre controvertit tema ferroviari, tant pel que fa a les Rodalies com a l'alta velocitat o el corredor mediterrani. "El compromís és fonamental i l'honestedat de la Generalitat i Foment ha marcat aquesta legislatura. Tanmateix, ens hem posat d'acord sobre quines obres calia prioritzar, però no en la intensitat", ha afegit el titular de Territori i Sostenibilitat.

stats