Santi Vila: "Si en alguna cosa hem fracassat és amb la R3 de Rodalies"

El conseller de Territori i Sostenibilitat admet en una entrevista a la Xarxa que aquesta legislatura acabarà sense el desdoblament d'aquesta línia ferroviària, bàsica per a Osona i el Ripollès

El conseller de Territori i Sostenibilitat reconeix que el desdoblament de la línia R3 de Rodalies Renfe és un dels reptes que quedaran pendents aquesta legislatura. Santi Vila és conscient que s'ha fet molta feina i s'han subscrit molts convenis amb el ministeri de Foment "malgrat el dificilíssim context de relacions polítiques amb l'Estat". "Si en alguna cosa hem fracassat és amb la R3. Només puc venir amb un punt de disgust i humiliació", ha admès. El conseller diu que és "especialment urgent" desdoblar el tram entre Montcada i Reixac i Vic. Entén les preocupacions dels alcaldes afectats i recorda que la Generalitat no hi pot fer gaire cosa "més enllà d'obrir expedients i alguna sanció, que són pessigolles", ha dit en declaracions a l'espai 'L'entrevista' de La Xarxa de Comunicació Local.

 

N-II, N-340 i N-260

El conseller de Territori també ha confirmat que a partir del 5 de febrer els camions podran tornar a circular per la N-II entre Sils i Maçanet de la Selva. "En la mesura que anem desdoblant, anirem aixecant la restricció", ha explicat. Vila, però, no descarta alguna restricció puntual més endavant en aquest tram "si les obres ho requereixen".

En aquest sentit, Santi Vila, ha qualificat d’"excel·lent" la intenció del ministeri de Foment d’alliberar altres carreteres estatals del pas dels camions en aquells trams que discorren en paral·lel a una autopista. Així, ha celebrat que ara es vulgui estendre "el model d’èxit de la N-II a Girona a la resta de carreteres estatals perquè hem d’avançar cap a la discriminació del trànsit, i els camions han de circular per les autopistes allà on les carreteres convencionals no estan desdoblades". Vila recorda que "Catalunya ha estat pionera en aquest tipus de solucions i sempre ens hem mostrat partidaris que s’apliqui a tots els corredors".

El conseller ha insistit que, un cop resolta des de l’abril del 2013 la mobilitat dels camions a la N-II a Girona, és "especialment urgent actuar a la N-340, restringint el pas de camions per aprofitar el corredor de l’AP-7 i exigint-ne el progressiu desdoblament; i a la N-240 a Lleida, que té en paral·lel l’AP-2".