La vaga a Rodalies complica avui el tall a la L1 del metro

TMB recomana utilitzar les línies 5, 9 i 10 Nord per les obres entre Clot i Fondo

Els trens de Rodalies i Regionals circularan al 66% en les hores punta i al 33% la resta del dia durant la vaga d'aquest dilluns. Aquesta afectació complica especialment la mobilitat per als usuaris de la L1 de metro, que està tallada per obres entre les estacions de Fondo i Clot, i que compta amb el serveis de Rodalies com una de les principals alternatives de transport.  Durant la vaga d'avui, les hores punta s'estableixen en la franja de sis a dos quarts de deu del matí i de cinc de la tarda a dos quarts de nou de la nit.

Pel que fa a la llarga distància, s'ha decretat un servei del 72% dels trens afectats, que són els que es fan amb personal de Barcelona. Als Avant, els serveis essencials són del 65%. Renfe ha informat que els viatgers amb bitllets adquirits amb antelació per als serveis afectats per la vaga poden sol·licitar el seu canvi o reemborsament sense cap cost addicional a estacions i agències de viatge. 

Els serveis mínims estan funcionant amb normalitat  les primeres hores de la vaga de treballadors de Renfe, convocada per CCOO a l'àmbit nacional, i no es registra saturació en els combois que presten servei en l'hora punta, segons ha informat a Efe un portaveu de la companyia. El sindicat ha convocat l'aturada i ha fet una crida a secundar la vaga al personal del grup Renfe (Operadora, Viatgers, Mercaderies, Fabricació i Manteniment i Lloguer) per exigir més ocupació, menys jornada i una consolidació salarial, en protesta per la qual cosa consideren un incompliment d'aspectes essencials de l'últim conveni col·lectiu

TMB ha recomanat utilitzar les línies 5, 9 i 10 Nord per les obres a la línia 1 entre Clot i Fondo. Les línies R2, R3 i R4 de Rodalies, que permeten fer recorreguts entre Sant Andreu, La Sagrera, Clot i el centre de Barcelona, és una de les alternatives proposades per TMB en el tall de l'L1, que s'ha d'allargar fins al 30 d'agost. 

D'altra banda, TMB preveu reforçar tant l’autobús especial L1 Clot - Fabra i Puig, que transcorre per la Meridiana, com la llançadora Onze de Setembre - Fondo, per absorbir el passatge addicional, així com els informadors per orientar els viatgers. Aquest servei complementari, juntament amb la davallada en el nombre de passatgers que es registra a mitjans de juliol, ha evitat aglomeracions en hora punta. 

Les obres de la línia 1 consisteixen en la renovació integral de la infraestructura amb la modernització de més de 9 quilòmetres de via i instal·lacions en un tram de més de 50 anys d'antiguitat.

Més continguts de