El Síndic reclama una normativa per garantir la igualtat en l'accés dels infants al lleure educatiu

Un informe denuncia que els menors de famílies afavorides socialment participen més en les activitats extraescolars

Un informe del Síndic de Greuges que s'ha entregat aquest divendres al matí al Parlament de Catalunya constata que hi ha desigualtats socials en la participació dels infants a les activitats de lleure educatiu. Segons 'l'Informe sobre el dret al lleure educatiu i a les sortides i colònies escolars' els menors que provenen de famílies més “afavorides socialment” participen un 30% més en les activitats extraescolars que els que no.

Altres factors que dificulten l’accés a aquest tipus de lleure són les desigualtats relacionades amb l’edat i el gènere i les territorials. Aquestes desigualtats, segons el Síndic de Greuges, s'han accentuat per la disminució de subvencions públiques per part dels departaments de Benestar Social i Família i Ensenyament i la Secretaria General d'Esports en el lleure escolar des que va esclatar la crisi econòmica. En el cas del departament d'Ensenyament ha eliminat els ajuts que rebien els ajuntaments i les AMPA per a activitats extraescolars des del curs 2011-2012.

Per revertir aquesta situació, el Síndic recomana als departaments d'Ensenyament i Benestar Social i Família desplegar una normativa que garanteixi el dret dels infants al lleure educatiu en condicions d'igualtat i crear ajuts econòmics per als infants socialment desfavorits. Alhora demana a les administracions públiques mesures de dinamització i promoció del lleure educatiu amb el suport a les entitats implicades.

Més continguts de