Barcelona

TMB cedeix a les queixes dels usuaris i posa una llançadora entre Fondo i Clot

L'empresa amplia el transport alternatiu a la L1 perquè "hi ha menys congestió" viària a l'agost

El tram entre les estacions Fondo i Clot de la L1 del metro de Barcelona, tallat per obres fins al 30 d'agost, es podrà fer íntegrament en autobús a partir d'aquest dijous, 25 de juliol. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va anunciar ahir que habilitarà una llançadora que cobrirà tot el recorregut del tram afectat amb una freqüència de pas d'entre 5 i 6 minuts en dies laborables. Així, la gestora del transport públic cedeix a les crítiques dels viatgers i allarga el recorregut d'un dels busos especials, que fins ara partia de Fondo i només arribava a la plaça Onze de Setembre. La nova llançadora arribarà fins a Clot i tindrà parada a Fabra i Puig, La Sagrera i Navas.

La mesura arriba quatre setmanes després del tall del servei de la línia vermella, la més llarga i antiga de Barcelona i la que connecta la ciutat amb els municipis limítrofs de l'Hospitalet de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet. Els treballs de millora de la infraestructura i la proposta d'alternatives van indignar els usuaris de Sant Andreu i Santa Coloma, que acusaven la direcció del metro de deixar-los "incomunicats", amb llançadores que s'acabaven a mig camí. Els usuaris criticaven que fins ara, la connexió entre les dues llançadores de TMB –la que acaba a Onze de Setembre i un segon servei entre Clot i Fabra i Puig– era inexistent i complicava la mobilitat per arribar al centre.

La gimcana per arribar al centre de Barcelona sense la L1

L'empresa també reforçarà en hora punta l'actual servei d'autobusos llançadora a l'avinguda Meridiana –entre Clot i Fabra i Puig–. Ahir va assegurar en un comunicat que aquestes mesures "augmentaran les opcions d'itinerari" dels usuaris. Amb els plans inicials, aquestes opcions eren molt limitades: l'ARA va comprovar que per fer els 9 quilòmetres que separen Fondo i Clot es necessiten, almenys, dos  transbordaments i s'inverteix el doble de temps.  TMB, però, va justificar ahir la decisió de canviar els serveis alternatius a la L1 per la descongestió viària que es produeix a Barcelona durant el mes d'agost, especialment a la rambla Onze de Setembre i el carrer de Dublín.

Alhora, l'empresa al·lega que el motiu principal és la reducció de la xifra de viatgers que fan servir metro i bus en període estival: "Es preveu una disminució de la demanda de transport a la zona d'afectació de fins al 50%". TMB calcula, de fet, que les 90.000 entrades que se solen registrar en el tram comprès entre Clot i Fondo cauran fins a les 50.000 i que, per tant, serà possible oferir una freqüència de pas d'autobusos més alta. "[La llançadora] dona una millor solució a les necessitats dels veïns del districte de Sant Andreu", va reconèixer TMB, que va destacar que les mesures implementades també es traduiran en una menor congestió a dins de municipis com Santa Coloma.

Si bé l'habilitació d'un autobús que fes el mateix recorregut que la línia vermella ha estat una reivindicació de veïns i sindicats des que van anunciar-se les obres, TMB va descartar-ho en diverses ocasions. És ara que la gestora considera "convenient" millorar el servei alternatiu i afegir connexions per als usuaris amb origen o destinació a Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver.

Amb tot, la gestora va reiterar que les alternatives ferroviàries –metro i tren– són el "sistema més ràpid per desplaçar-se" mentre duri la renovació del tram. "La línia 9 Nord del metro connecta La Sagrera amb Fondo en 13 minuts i té combinació amb la L5", així com amb l'estació de trens de Rodalies de La Sagrera.

Les obres d'estiu a Barcelona tindran especial afectació al metro

Més continguts de