'The New York Times' recomana viatjar a València “en comptes de Barcelona”

El diari diu que la "multitud de turistes" perjudica la ciutat i suggereix l'alternativa de València

"En comptes de Barcelona, València". És la recomanació que fa el diari 'The New York Times' dirigida a tots aquells turistes que vulguin evitar "les multituds" en la seva visita a Europa. La proposta la fa en un reportatge en la seva edició digital en el qual suggereix sis "alternatives tranquil·les" per conèixer el Vell Continent sense patir les incomoditats de la saturació.

La publicació lamenta que els atractius de la capital catalana hagin estat malmesos per la forta penetració de companyies com Airbnb –que "desplaça residents" de la ciutat–, per la celebració de sorollosos "comiats de solter" en l'entorn del centre històric i per l'impacte de creuers que descarreguen milers de turistes cada dia.

A la congestió barcelonina el diari hi contraposa una ciutat de València que té "molts dels atractius" de la seva veïna del nord, però amb "una dosi menys frenètica". I per explicar-ho el reportatge destaca que mentre que València rep 2 milions de turistes a l'any, Barcelona n'acull 30.

El reportatge no s'oblida de destacar els atractius de València, i afirma que "els puristes de l’arquitectura no s'han de perdre la Llotja de la Seda, del segle XV, un lloc declarat Patrimoni de la Humanitat per la Unesco i un impressionant recordatori de la importància mercantil de la ciutat”. També cita la importància de les zones verdes de la ciutat, com el llit del riu Túria, i destaca el Mercat de Colom i, sobretot, el Mercat Central com dels "més bonics d’Europa". A més també emfatitza els atractius dels espais de l'Institut Valencià d'Art Modern, i subratlla que és el més antic de l'Estat. 

Més continguts de