TRÀNSIT
Societat 05/04/2011

Trànsit intensifica la presència de radars a les carreteres catalanes

Trànsit ja va manifestar, a finals de febrer, la seva intenció de ser inflexible amb els excessos de velocitat amb més radars i canvis d'ubicació dels actuals. Ara hi suma radars alimentats per energies renovables

Maria Ortega
1 min
Un dels nous radars eòlico-solar

BarcelonaAmb l'objectiu de reduir la sinistralitat a les carreteres catalanes -demà es presentà el pla específic per als anys 2011-2013–, el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, ja ha anunciat la voluntat d'intensificar el control de la velocitat a través de radars, ja sigui afegint-ne de nous o canviant d'ubicació els ja existents. A més, s'ha incorporat una nova tecnologia: els radars eòlico-solars, que com que no necessiten estar connectats a l'electricitat, poden ubicar-se en punts que s'han detectat com a especialment conflictius però que, de moment, no disposaven de les condicions necessàries per a la instal·lació d'un radar convencional. Des de de fa més d'un mes ja funcionen, de moment en període de proves, dos d'aquest nou radars alimentats per energies renovables: l'un a l'Arboç i l'altre a Biosca i la intenció és que, durant aquest any, se n'instal·lin quatre o cinc. Aquest radars no substituiran els anteriors, sinó que se sumaran al sistema existent. L'objectiu és reduir la sinistralitat un 5% cada any durant els tres propers exercicis.

A més, Aregio també ha confirmat, durant l'acte de presentació de l'XI Congrés Espanyol sobre Sistemes Intel·ligents de Transport, la voluntat d'estendre el sistema de velocitat per trams que ja s'aplica al túnel de Vielha a 15 trams durant aquesta legislatura, que es començaran a funcionar durant l'any que ve però que s'estant definint aquests dies.

stats