Societat 27/01/2011

"Volem ser el referent de la moda al sud d'Europa"

Oportunitat The Brandery va néixer fa dos anys en un context de crisi, però això no és un impediment per créixer, consolidar-se i poder fer un salt endavant quan la conjuntura econòmica millori

E.s.
2 min

The Brandery, el saló de moda urbana de Barcelona, engega la quarta edició sota un lema significatiu.

El lema triat és Chances for Changes , oportunitats per als canvis. The Brandery va néixer en un moment de crisi i encara viu la dura situació del mercat. La reducció de la despesa i la prudència a l'hora d'invertir provoquen la reformulació de les marques, el producte i la manera de vendre'l. Volem destacar que malgrat els canvis hi ha oportunitats de negoci.

L'objectiu és totalment comercial?

Som una fira per a professionals, un punt on les marques presenten als seus clients la col·lecció per a la temporada següent, ara la de tardor-hivern 2011-2012. The Brandery és un model diferent al d'una passarel·la com el 080, dedicada a la moda independent. Són dues aproximacions diferents i no enfrontades: el gener passat van coincidir en el temps i es van complementar molt bé.

Una de les novetats és que The Brandery també tindrà una passarel·la.

No és la finalitat del saló, perquè per a nosaltres el més important continua sent la part comercial, però la proposem com un instrument d'animació, perquè les marques s'expressin davant dels clients amb una plàstica diferent de la que ofereix l'estand. En moviment i ambientat, el producte guanya visibilitat.

Les 147 marques participants (50 de les quals són nacionals) i la presència catalana fan ser optimista.

En el món de la moda de marca, Catalunya representa una part molt important del mercat.

El Corte Inglés, John Lewis, La Rinascente i Galeries Lafayette participen per primera vegada en el saló com a compradors. Com ho interpreta?

A escala nacional ja som un referent, però també volem convertir-nos en el referent de la moda urbana al sud d'Europa (sobretot a França, Itàlia i el Regne Unit). La consolidació no es fa d'avui per demà, perquè competim amb fires que fa molts anys que hi són, però anem per bon camí i creiem que en aquesta edició assolirem els 16.000 visitants. L'objectiu que ens conegués l'entorn professional l'hem aconseguit. Crec que estem a punt de fer un salt endavant, quan la conjuntura econòmica sigui més favorable.

The Brandery inaugura la setmana de la moda catalana...

El concepte de setmana de la moda catalana és cert. Comença amb The Brandery i continua amb la 080 Fashion Week.

El Bread & Butter no era només un saló de moda sinó també un espai d'oci i diversió. The Brandery es reflecteix en aquest model?

Entre els nostres elements més característics hi ha la distracció i el divertiment. Les exposicions urbanes donen una visió més enllà de la moda i els dissenys van més enllà de l'ús quotidià. Però al Bread & Butter, el més important era veure i ser vist. I per nosaltres, el més important és el plantejament comercial i apropar les marques al client potencial. Dilluns ja ens posarem a treballar en la propera edició. Al juliol tornarem a ser aquí.

stats