Societat 27/05/2013

Wert: "Em penedeixo de no haver mesurat el risc de l'expressió 'espanyolitzar els catalans'"

El ministre continua creient que a Catalunya no hi ha una total convivència entre català i castellà a l'escola i llança una oferta de diàleg amb la Generalitat sempre que tot s'acordi amb el que dicta la Constitució

Ara
1 min
EL MINISTRE RETREU A CATALUNYA EL SEU FRACÀS ESCOLAR
 El ministre d'Educació, José Ignacio Wert, va lamentar en la seva compareixença al Senat que Catalunya tingui el mateix fracàs escolar que Espanya quan té un nivell socioeconòmic superior a la mitjana estatal.

BarcelonaEl ministre d'Educació, José Ignacio Wert, ha dit en declaracions a la Cadena SER que la voluntat de la nova llei d'educació no és crear enfrontaments lingüístics. Així, ha volgut matisar les polèmiques paraules sobre l'ensenyament en castellà que va expressar al Congrés: "Em penedeixo de no haver mesurat el risc de l'expressió 'espanyolitzar els catalans'". Però Wert continua creient que a Catalunya no hi ha una total convivència d'igualtat entre català i castellà a l'escola. A més, ha llançat una oferta de diàleg amb la Generalitat sempre i quan tot s'acordi amb el que dicta la Constitució.

Durant l'entrevista, Wert ha defensat tots els canvis que inclou la reforma educativa. El ministre, doncs, pensa que la nova llei està construïda des de la responsabilitat per intentar rebaixar el fracàs escolar i crear itineraris per a la incorporació a la formació professional. Però és en el vessant ideològic on la llei ha topat amb una oposició més bel·ligerant, sobretot en la incorporació de l'assignatura de religió a l'escola pública, que compta per a la nota mitjana i per obtenir beques. Wert assegura que "a ningú se l'obliga a estudiar religió" i afegeix que en cap cas s'ha doblegat davant la Conferència Episcopal. "Simplement he acatat un acord de la Santa Seu", ha dit per concloure el tema.

Pel que fa a la situació d'algunes assignatures que han perdut importància, com filosofia i ètica, el ministre admet que "és possible que algunes disciplines sentin que se'ls ha tret presència".

stats