SOCIETAT

Wert diu que el model d'immersió lingüística català no està en qüestió

Assegura que la reforma educativa únicament pretén posar límits perquè tant el castellà com el català siguin llengües vehiculars

El ministre d'Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, ha assegurat aquest dimarts que el model d'immersió lingüística de Catalunya no està en qüestió i que la reforma educativa únicament pretén posar límits perquè tant el castellà com el català siguin llengües vehiculars.

Wert ha fet aquestes afirmacions a la sessió del control al govern al Senat en resposta a una pregunta del parlamentari de l'Entesa Joan Sabaté sobre si el govern té previstes iniciatives polítiques per evitar el conflicte lingüístic en la comunitat escolar catalana.

El ministre ha respost al senador català que les iniciatives en aquest sentit estan "clarament" plasmades en l'avantprojecte de llei orgànica de millora de la qualitat educativa (Lomce) i consisteixen a intentar garantir que els que reclamin les dues llengües com a vehiculars tinguin algun mecanisme per aconseguir-ho.

Es tracta d'aclarir el marc legal per estar segur que sigui quin sigui el sistema lingüístic que s'apliqui en l'educació a Catalunya respecti els límits constitucionals, ha explicat el titular d'Educació.

Ha assegurat que el seu desig és buscar el màxim acord amb l'administració educativa i el govern de la Generalitat, que es pugui seguir aplicant el sistema lingüístic més convenient i que es respecti la voluntat dels pares que volen que els seus fills aprenguin amb el castellà i el català com a llengües vehiculars.

Davant aquestes explicacions, el senador de l'Entesa ha insistit en la necessitat que el govern actuï amb lleialtat per evitar el conflicte que, segons la seva opinió, poden provocar les últimes sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

Deu interlocutòries del TSJC conegudes el passat 10 d'abril, en resposta a les famílies que sol·licitaven l'escolarització en castellà, especifiquen que l'aplicació de la sentència del Tribunal Suprem significa que cal garantir l'ensenyament també en castellà si un alumne de la classe ho demana.

Ha qüestionat que el govern vulgui actuar amb lleialtat amb l'avantprojecte de la Lomce i li ha demanat moderació, que rectifiqui, reorienti la seva actitud i respecti el model de Catalunya, que "és absolutament respectuós amb els drets lingüístics de tots els seus ciutadans".

Segons Sabaté, fins ara sempre hi ha hagut un aprenentatge efectiu en les dues llengües a Catalunya en una convivència "molt bona" garantida per la legislació vigent. "La comunitat educativa aposta per mantenir el model, però hi ha un risc de conflicte per la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya", ha insistit.

Més continguts de