Wert recula i proposarà un nou decret d'especialitats docents

La proposta inicial permetia que el professorat pogués impartir matèries en què no estava especialitzat

El Ministeri d'Educació proposarà una redacció "tècnica i bàsica" de la modificació del decret d'especialitats docents, atès que no hi ha consens sobre l'esborrany inicial presentat a conselleries d'educació, sindicats i patronal, han explicat a Efe fonts ministerials.

Alguns sindicats han interpretat que el Ministeri ha "retirat" el primer document i ha "rectificat" en aquesta qüestió i així ho celebren, ja que la proposta inicial permetia que el professorat pogués impartir matèries en què no estava especialitzat. Les fonts d'Educació han negat que el ministeri hagi retirat res, ja que es tractava d'un esborrany de treball perquè les parts esmentades fessin aportacions.

L'objectiu és que el Consell de Ministres l'aprovi abans de setembre de 2015, segons requereix el calendari d'implantació de la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) en Secundària Obligatòria, Batxillerat i FP. A més, s'ha admès que no hi ha un acord o consens total com volia el ministeri sobre aquest esborrany, així que proposa "retocar-lo".

Les fonts consultades han afegit que hi ha acord amb els sindicats perquè es presenti una nova proposta en aquest sentit, amb els canvis necessaris per complir el calendari de la LOMQE i per seguir negociant amb vista a un acord que millori la qualitat i introdueixi flexibilitat en el sistema docent. Aquesta proposta es tractarà aquest dimecres en la Comissió General d'Educació, amb responsables de les Conselleries autonòmiques d'educació. Segons fonts de CSI-F, el director d'Avaluació del Ministeri, José Ignacio Sánchez Pérez, ha comentat en una reunió amb els sindicats que "fa marxa enrere" al decret d'especialitats.

La "rectificació en tota regla", segons interpreta CSI-F, es deu a la resposta "contundent per part del professorat i a la pressió sindical". CSI-F manté la prudència fins a conèixer el nou document i insisteix en el criteri que l'especialització consisteix que cada professor ho sigui d'una matèria.

En un comunicat, ANPE assegura que el ministeri "retira" l'esborrany i que aquesta "rectificació" és una notícia "excel·lent" que torna la tranquil·litat a centenars de milers de professors d'Ensenyament Secundari. ANPE insisteix que l'esborrany era "un altre pegat" en la política educativa del Govern i reclama que totes les qüestions professionals "han de quedar fora dels desenvolupaments normatius de la LOMQE" per ser incorporades a un Estatut Docent.

També la Plataforma Estatal per l'Escola Pública ha rebutjat l'esborrany ministerial perquè obligava, assegura, a impartir matèries de les que no és especialista i sense la formació suficient. Segons l'esborrany, el professorat de Filosofia podria ensenyar la matèria d'Iniciació a l'Activitat Emprenedora i Empresarial; i el de Matemàtiques, els ensenyaments de Biologia i Geologia, Física i Química i Tecnologies de la Informació i Comunicació en ESO, així com Economia de l'Empresa i Cultura Científica a Batxillerat.

Més continguts de