Wert crea un grup de treball per prevenir "problemes de violència" a les aules

El ministeri d'Educació ha acordat aquesta mesura conjuntament amb totes les comunitats autònomes, abans que aquestes abandonessin la reunió de la sectorial d'educació a Madrid per culpa de la Lomce

El ministeri d'Educació i les comunitats autònomes han aprovat aquest dimarts la constitució d'un grup de treball per introduir als protocols millores per a la "prevenció i detecció de violència a les aules", després de l'episodi violent d'aquest dilluns a Barcelona on va morir un professor a mans d'un menor. Wert ha afirmat aquest dimarts que aquests fets són "absolutament excepcionals" i no es poden atribuir a cap disfunció del sistema educatiu.

La creació del grup de treball s'ha adoptat durant la sectorial d'Educació, després de fer un minut de silenci pel professor mort i encara amb la presència dels representants de Catalunya, País Basc, Andalusia, Astúries i Canàries, que posteriorment han abandonat la reunió.

El ministre ha volgut desvincular l'episodi violent de cap mal funcionament del sistema educatiu. "Tots hem coincidit que uns fets com els que es van produir a Barcelona són absolutament excepcionals i no es poden carregar sobre el sistema educatiu més responsabilitats de les que assumeix", ha dit.

Segons Wert, "no es pot pensar ni indirectament que aquests fets tenen a veure amb deficiències del sistema educatiu" i tant les comunitats autònomes com el govern espanyol han adoptat ja mesures per combatre aquestes situacions, com per exemple la inclusió a la reforma del Codi Penal de la condició d'autoritat pública per als professors.

Wert ha parlat de "problemes de violència" a les aules, una descripció que no coincideix amb la de la Generalitat, que considera que es tracta d'un brot psicòtic i no de violència escolar.

Preguntat per aquest matís, ha assegurat que a hores d'ara no se sap quin és el desencadenant del comportament, però sí que, amb una homogeneïtzació dels protocols, es pot arribar a decisions més precises sobre què pot comportar una situació d'aquest tipus.