CONSUM
Societat 13/11/2011

Els addictes a la moda es passen al comerç electrònic

Eugènia Sendra
2 min
Sivasdescalzo ofereix looks per acostar les vambes a l'usuari.

BarcelonaLes apostes per la moda online es feien amb la boca petita fa menys deu anys, però el sector passa per un bon moment al món virtual. Els consumidors han perdut la por a comprar-hi gràcies als clubs de compra com Privalia i les botigues innoven per reduir les distàncies amb els clients. Segones línies de grans firmes de moda, peces de disseny fetes a mida i fins i tot sabates regnen a la cinquena avinguda d'internet.

Segons l'informe del comerç electrònic de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions del segon trimestre del 2011, la roba i els complements són la sisena activitat que més ha facturat a internet, amb un resultat de 81,2 milions d'euros. El perfil dels consumidors (batejats com a e-fashion consumers) és el d'una persona experta en moda, d'entre 25 i 35 anys que busca tendències, comparteix i opina, com indica un estudi de la consultora Emred.com.

E-creients

"Entenem que és un canal complicat però som uns creients d'internet: tot el que es pot vendre acabarà sent accessible a través d'aquest canal", reflexionen Daniel García i David Bernuz, dos dels creadors de Sivasdescalzo. La plataforma va ser concebuda com a botiga de vambes online i tot i tenir una botiga física a Barcelona, on es poden tocar i emprovar els productes, venen el calçat al client a través de la web. Les quatre ideòlogues de Kebonika, un mercadillo de productes de disseny i artesanals creat en cinc idiomes inspirat en l'exitosa Etsy, també van tenir clar que internet era la solució per agrupar creadors de tot Europa i arribar a més públic.

Net-a-porter, Asos, Anthropologie, la boutique de Google, Mango i les marques d'Inditex... La llista de blogs i webs on es poden trobar les últimes tendències i peces és llarga. Per Màrius Rossel, director general i fundador de Trilogi, que assessora en la creació de comerços electrònics, l'èxit d'aquestes plataformes és que permeten comprar de manera ràpida i fàcil, que admeten devolucions i, encara més important, que tenen una vocació de servei al client. Intenten traslladar l'experiència i la sensació de la compra offline a l'online. "Juguen amb la sensació de com quedarà i aquesta és una tasca molt complicada", afegeix. Per aconseguir-ho, les plataformes recorren a presentacions molt acurades i personals, recomanats de tendències i vídeos, i a tot allò que crea vincles i interacció amb els seguidors.

My-wardrobe, la botiga creada per Sarah Curran el 2006, ha estat premiada amb un Global Fashion Award per l'experiència que la botiga ofereix. "La comoditat del client és primordial, que sigui on sigui tingui accés als millors dissenys, sense les barreres que imposa internet, i que pugui participar", destaca l'empresària anglesa.

Experiències i emocions 'online'

A internet proliferen els espais de productes "fets a mà" i personalitzables. S'ha afavorit la relació entre el comprador i el dissenyador, raona Cristina Perales, de Kebonika. El futur, liderat per uns joves avesats a internet, aparentment l'escriuran totes aquestes plataformes online que venen moda, disseny i l'experiència de seleccionar un producte difícil de trobar a les botigues, fer clic a encarregar i esperar, si pot ser poc temps perquè no es perdi l'emoció de la compra.

stats