Air Berlin pagarà 2.635 euros al propietari d'un gos que va morir deshidratat

L'animal va estar exposat al sol sense aigua durant 40 minuts en una pista de l'aeroport de Sevilla

La companyia Air Berlin ha acceptat aquest dimarts pagar 2.635 euros d'indemnització i 550 euros per les costes processals a l'amo d'un gos que va demandar l'aerolínia alemanya per la mort de l'animal com a conseqüència d'una deshidratació, després d'estar exposat al sol a la pista de l'aeroport de Sevilla durant 40 minuts.

El jutjat mercantil número 2 de Palma ha acollit aquest dimarts la vista oral per la demanda. L'aerolínia de 'low cost' i l'afectat han arribat a un acord amistós, per la qual cosa el procés ha quedat vist per a sentència. La defensa del demandant ha destacat que amb l'acord "Air Berlin reconeix la seva responsabilitat en la mort de Nano, un bulldog anglès que els operaris de 'handling' de l'aerolínia van deixar exposat al sol a l'aeroport de Sevilla", abans d'embarcar en un vol cap a Palma l'11 de juliol del 2012.

El passatger demandant assegurava que quan va anar a facturar el gos com a equipatge a la capital sevillana va sol·licitar a l'operari de la companyia aèria que li permetés deixar un bol amb aigua dins de la gàbia perquè era un dia molt calorós i faltaven dues hores per a l'embarcament. L'operari s'hi va negar, al·legant que l'aigua podia tacar-ho tot, però el passatger va explicar que va deixar una ampolla d'aigua i un bol en un compartiment del transportador. Posteriorment, el passatger va veure des dels finestrals de la sala d'embarcament de l'aeroport com transportaven la seva mascota fins a l'avió i el deixaven a la pista, a ple sol, durant uns 40 minuts.

En arribar a Palma, una operària li va indicar que hi havia un problema amb el seu gos, que jeia estirat, que no es movia i que podia necessitar ajuda veterinària urgent. Quan li van lliurar la gàbia, el passatger va comprovar que el gos era mort i que el receptacle estava "ple de vòmits, orins i excrements, símptomes previs a la mort per deshidratació", segons recull la demanda per "extrema negligència". Un veterinari va certificar que l'animal va morir per un cop de calor. L'aerolínia li va tornar els 75 euros que havia abonat pel viatge i li va oferir un bo de descompte de 100 euros.

El passatger va reclamar 2.635 euros d'indemnització, quantitat resultant de sumar el que li va costar el gos (1.295 euros), les taxes abonades pel viatge de l'animal (74), el cost del certificat veterinari exigit per la companyia aèria (30), de la gàbia (177), de la recollida i incineració de l'animal mort (59 euros), així com 1.000 euros per danys morals.