L'alcalde de Madrid anuncia que tancarà al trànsit la Puerta del Sol

Almeida diu que no ampliarà l'àrea de baixes emissions de Madrid Central ideada per Carmena

Just l'endemà que l'Ajuntament de Barcelona anunciés concrecions sobre el veto als cotxes contaminants (la zona de baixes emissions comença l'1 de gener del 2020 i les multes arribaran a partir de l'abril), l'Ajuntament de Madrid ha començat a concretar quin és el seu pla alternatiu a Madrid Central, impulsat per l'exalcaldessa de la capital espanyola Manuela Carmena. L'alcalde del PP, José Luis Martínez-Almeida, ha explicat que tancarà al trànsit "definitivament" la Puerta del Sol i part de la Calle Mayor i la Carrera de San Jerónimo –el carrer del Congrés de Diputats–. En aquesta zona els cotxes ja han anat perdent terreny en pro dels vianants des de fa anys.

Almeida deixa en 'standby' el projecte estrella de Carmena, una amplíssima zona de baixes emissions –472 hectàrees– on s'aplicaven restriccions a la circulació de vehicles. A l'arribar a l'Ajuntament, el PP i Ciutadans van suspendre les multes als cotxes no residents que circulessin per la zona, una decisió que a la pràctica donava carta blanca i permetia el pas de tota mena de cotxes un altre cop. Després que entitats ecologistes ho denunciessin, un jutge va reinstaurar les restriccions, però el cert és que el cas va molt més enllà dels jutjats i es dirimeix en l'arena política. Almeida no deixa clar què passarà amb Madrid Central, i s'ha limitat a dir que "no s'ampliarà" el cinturó de 472 hectàrees que va establir Carmena. És conscient, també, que Europa pressiona perquè es mantingui en vigor. Fa només unes setmanes, la Comissió Europea va reclamar a totes les administracions espanyoles que reforcin les accions per pal·liar l'emergència climàtica des de les seves institucions.

Segons l'alcalde de Madrid, amb les noves mesures per fer per a vianants el centre es permetrà "arribar al centre en cotxe per deixar-lo en un pàrquing", sempre que els vehicles disposin de l'etiqueta mediambiental. Carmena volia precisament el contrari: evitar que els vehicles entressin fins al centre de la capital. Almeida ha confirmat que en els pressupostos per a l'any que ve inclourà una línia de subvencions de 50 milions d'euros per a la compra de vehicles no contaminants.

Més continguts de